به گزارش ایرنا، آئین آغاز سال تحصیلی 96-97، روز شنبه همزمان با سراسر کشور به طور نمادین در دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه الزهرا (س ) رضوانشهر و با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.
فرماندار رضوانشهر در این آئین نقش دانش آموزان، معلمان و مربیان را در رشد، توسعه و بالندگی کشور در تمامی عرصه ها به ویژه تعلیم و تربیت بسیار موثر خواند.
عسگر حسنی پور با اشاره به هفته دفاع مقدس و تقارن این ایام با آغاز ماه محرم خاطرنشان کرد: جوانان و اقشار مختلف مردم در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با وجود آنکه کشور آمادگی کافی و لازم را برای جنگ نداشت، به صحنه آمدند تا با ایثار جانشان، اقتدار کشور را به منصه ظهور رساندند.
وی با اشاره به نقش مهم دانش آموزان در پاسداری از خون پاک شهدا و جانفشانی جوانان این مرز و بوم تصریح کرد : دانش آموزان با تلاش خویش در عرصه علم و دانش می توانند اقتدار کشور را در تمامی عرصه ها به ویژه تعلیم و تربیت حفظ کنند چرا که امروز کشورهای جهان، ایران را به واسطه فرهنگ، علم و دانش آن می شناسند.
وی افزود: آموزش و پرورش امروز از بنیادی ترین نهاد ها در امر توسعه است که این امر تنها اختصاص به کشور ایران ندارد و اگر امروز کشوری در سطح دنیا در امر توسعه به موفقیت دست یافته بخاطر توجه به آموزش و پرورش است.
فرماندار رضوانشهر ضمن تشکر از زحمات همه معلمان و مربیان آموزش و پرورش این شهرستان گفت: تلاش ها و زحمات شما عزیزان منجر به تقویت پایه های علمی دانش آموزان در این منطقه شده و امروز شاهد دست یابی آنان به رتبه های برتر هستیم.
همچنین در این آئین امام جمعه رضوانشهر نیز گفت: سرمایه گذاری در بخش تعلیم و تربیت نسل های امروز کشور، ضامن پیشرفت و توسعه ایران اسلامی در تمامی عرصه ها است.
حجت الاسلام والمسلمین لطف اله عبدالهی، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، فرارسیدن هفته دفاع مقدس و آغاز ماه محرم افزود: رسالت تمام انبیا تنها با هدف تربیت بشریت بوده و فراگیری حکمت از مهمترین سفارشات آنان است.
وی دانش آموزان را آینده سازان میهن اسلامی دانست و بیان کرد: آنچه می تواند جامعه را به سوی توسعه و پیشرفت در عرصه های مختلف سوق دهد، داشتن نسلی دانا، اندیشمند و موثر است.
همچنین رئیس اداره آموزش و پرورش رضوانشهر در ابتدای این آئین گفت: دانش آموزان متصدیان امور جامعه فردای کشور هستند و هرچه آموزش و پرورش قوی تر عمل کند و به تعلیم و تربیت اهمیت ویژه ای داده شود، کشوری پویاتر خواهیم داشت.
علی گواهی خاطر نشان کرد: دانش آموزان در مدارس و مراکز آموزشی علاوه بر توجه به تعلیم و تربیت، به دنبال تقویت روابط اجتماعی قوی باشند تا بتوانند مهارت کافی را برای زندگی در جامعه بیاموزند.
رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که در سال تحصیلی جاری حدود 12 هزار نفر دانش آموز در 130 مدرسه با حضور بیش از 900 نفر معلم در مدارس این شهرستان تحصیل می کنند.
خبرنگار: مهرعلی گواهی**انتشار دهنده: بابایی
7293 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.