مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان گفت:زیرساخت‌های صنعت گردشگری باید به‌موازات رو بناها به‌سرعت آماده شود و این مستلزم تأمین منابع اعتباری است.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده با اشاره به وضعیت اقتصادی و سیاسی ایران طی سالهای اخیر اظهار داشت: پس‌از برجام دروازه‌های ایران برای ورود گردشگران بازشده و موجبات توسعه اقتصاد از طریق درآمد حاصل از گردشگری را فراهم آورده‌است.

وی لغو روادید و ایجاد ابزارهای مختلف برای معرفی بهتر کشور را لازمه توسعه در سطح ملّی دانست و تأکید کرد:اقتضا می‌کند که از طریق ورود به بازارهای گردشگری، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها برای جذب گردشگر اقدام کنیم.

علیزاده،گردشگری را صنعتی فرا بخشی دانست که همه دستگاه‌ها باید در کنار هم برای توسعه آن تلاش کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان تصریح کرد:زیرساخت‌ها باید به‌موازات رو بناها به‌سرعت آماده شود و این مستلزم تأمین منابع اعتباری است.

این مسئول به مشکلات حقوقی و مقرراتی برای سرمایه‌گذاری در سواحل که دستگاه‌های مختلف ضوابط ناقض یکدیگر دارند اشاره کرد و ادامه داد:این بخش فرصت قابل‌اعتنایی در گردشگری گیلان خواهد بود که باید به نتیجه واحد برای ایجاد حاشیه امن سرمایه‌گذاری برسد.

او از ۱۱۰۰بنا و سایت تاریخی با منابع اعتباری اندک یادکرد و افزود:کل اعتبار میراث فرهنگی گیلان در سال 3 هزار و 700میلیون تومان بوده که با توجه به اقلیم و فرسایش بناها در گیلان هزینه‌ها جوابگوی مرمت بناها نیست.

وی ادامه داد:بیرون آمدن از این خسران نیازمند عزم همه‌جانبه دستگاه‌ها، مشارکت عمومی و مالکین بناهاست.

علیزاده افزود: در حوزه شهری،شهرداری‌ها و در حوزه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید در احیای جریان هویت‌ساز خود ایفای نقش کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.