به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز جمعه در آئین قرعه کشی همایش پیاده روی خانوادگی در سالن ورزشی انقلاب این شهرستان گفت: استقبال گرم مردم آستارا از همایش های فرهنگی ورزشی، نشانگر آگاهی و اشتیاق آنان به شرکت در مناسبت های مختلف است.
یونس رنجکش افزود: نقش ورزش در سلامت جامعه و ایجاد روحیه نشاط و شادابی انکار ناپذیر است و مردم شهرستان آستارا نیز توجه ویژه ای به این امر دارند.
وی اضافه کرد: ورزش همگانی بدون نیاز به سخت افزار ورزش، قابل انجام است و ماهیت فرهنگی و وحدت بخش دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ترویج و توجه مسئولان به این ورزش در جامعه تاکید جدی دارند.
رنجکش اظهار کرد: طرح های خوبی در زمینه زیرساخت های ورزشی از جمله زمین های چمن در روستاها و استخرشنا در این شهرستان در حال انجام است.
در این آئین 11 دستگاه دوچرخه و 6 جایزه نقدی به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا شد.

**برگزاری 15 برنامه فرهنگی و هنری در نوار ساحلی آستارا
فرمانده سپاه ناحیه آستارا و دبیر کمیته فرهنگی ستاد ساماندهی ساحل های این شهرستان، شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه این برنامه ها در طرح سالمسازی سفیر امید به خبرنگار ایرنا گفت: هنرمندان آستارا با اجرای 15 برنامه جذاب و متنوع در طرح سالمسازی سفیر امید، علاوه بر ایجاد فضای سالم و شاد، در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن تلاش کردند.
سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: تشکیل غرفه های هنرهای تجسمی و صنایع دستی، عفاف و حجاب، ایستگاه ورزش، سلامت، بهداشت و درمان، محصولات فرهنگی و عکس های شهدای آستارا در کنار این برنامه ها مورد استقبال مردم و مسافران قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی و هنری برای پنجمین سال متوالی در نوار ساحلی آستارا برگزار شد، اضافه کرد: خوشبختانه استقبال گردشگران و شهروندان از این برنامه ها در تابستان بی نظیر بود و از این ظرفیت باید برای اعتلای فرهنگ آستارا استفاده کرد.
شهرستان گردشگرپذیر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع و در 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی آن، سه محدوده طرح سالمسازی دریا ایجاد شده است.

**توقیف سه نفر شتر قاچاق در آستارا
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: سه نفر شتر قاچاق در حین حمل از استان گلستان به شهرستان اردبیل، در ایستگاه بازرسی قلعه آستارا به اردبیل کشف و توقیف شد.
بهرام پورضرب روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله قاچاق بدون مجوز قانونی با یک دستگاه نیسان حمل می شد که با همکاری نیروی انتظامی آستارا کشف و به شبکه دامپزشکی این شهرستان تحویل داده شد.
وی با اشاره به اینکه حمل دام بدون بارنامه، برگ خرید و مجوز دامپزشکی، قاچاق محسوب می شود، اضافه کرد: شترهای توقیف شده حدود 150 میلیون ریال ارزش دارند و در این رابطه یک نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
وی اظهار کرد: با توجه به احتمال شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام، جلوگیری از حمل دام قاچاق اهمیت به سزایی دارد و شبکه دامپزشکی آستارا برای مقابله با این معضل تلاش می کند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.