رضا قشلاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هماهنگی های انجام یافته گروهی متشکل از نمایندگان تعزیرات حکومتی، پلیس آگاهی و مرکز بهداشت در بازدید از انبارها و واحدهای نگهداری کالا موفق به کشف مقدار 65 هزار و 40 بسته انواع پوشک بچه خارجی قاچاق شدند.
وی ادامه داد: با کشف این تعداد پوشاک خارجی، پرونده ای با ارزش ریالی سه میلیارد و 252 میلیون ریال تشکیل و در شعبه ویژه این امور در لنگرود مورد رسیدگی قرار گرفت.
شهرستان لنگرود با سه بخش مرکزی، کومله و اتاقور در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان در ادامه با اشاره به شروع طرح نظارت بر شالیکوبی های استان از ابتدای شهریور ماه گفت: با متخلفان این حوزه برخورد قاطع خواهد شد.
*نظارت بر عملکرد شالی کوبی ها
وی یادآورشد: در راستای رعایت حقوق مصرف کننده و نظارت برعملکرد شالی کوبی های استان و همزمان با آغاز به کار این واحدها، با مشارکت و همکاری اداره های صنعت ، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی، طرح نظارت و بازرسی از واحدهای شالیکوبی در سطح استان در دستور کار قرار گرفت .
قشلاقی تصریح کرد: براساس مصوبه کمیسیون نظارت استان برای تبدیل هر یکصد کیلوگرم شلتوک، سه کیلوگرم اجرت یا مبلغ دو هزار و 500ریال بابت تبدیل هر کیلو شلتوک به برنج سفید ،تعیین شده است و هر گونه اضافه دریافتی در این بخش، مصداق گرانفروشی خواهد بود و برابر قانون برخورد خواهدشد .
وی تسریع کرد : این واحدها تنها مجازند بابت خشک کردن و تبدیل شلتوک به برنج سفید کارمزد بگیرند و کارمزد هم تنها شامل برنج سفید سالم است و به نیم دانه مزدی تعلق نمی گیرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان در پایان ضمن توصیه به همه کارخانه داران شالیکوبی به رعایت حقوق کشاورزان زحمت کش و مصرف کنندگان ، از آمادگی این اداره در سراسر استان جهت دریافت شکایت کتبی بصورت حضوری یا گزارش تلفنی از طریق سامانه 135 یا شماره تلفن ستاد خبری 33365548 تعزیرات حکومتی خبر داد .
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشار دهنده:بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.