به گزارش خبرنگار ایرنا کریم خورسندی روز پنجشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه مطبوعات محلی استان ها در آستارا افزود: این حرکت های فرهنگی باید در طول سال در شهرستان آستارا استمرار داشته باشد تا توان رسانه ای نشریات محلی به نمایش گذاشته شود.
وی موقعیت ممتاز فرهنگی آستارا را تقویت کننده ظرفیت های تجاری و اقتصادی آن خواند و اضافه کرد: امیدواریم این جشنواره های ملی برای دفعات بعد، با انسجام بیشتر برگزار شود و به بازشناسی آستارا در سطح ملی کمک کند.
خورسندی به برگزاری جشنواره ملی مطبوعات محلی استان ها در اواسط آذرماه امسال در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و ادامه داد: هفته آینده فراخوان این جشنواره منتشر خواهد شد و علاقمندان می توانند آثار خود را در قالب های مختلف به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ارسال کنند.
وی تعداد خبرنگاران و روزنامه نگاران عضو خانه مطبوعات استان گیلان را 400 نفر عنوان کرد و گفت: اساسنامه خانه مطبوعات تغییر یافته و یکی از شروط عضویت در این موسسه، داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی است.
وی افزود: گیلان جزو استان های برتر کشور از نظر کثرت رسانه هاست و در حدود 300 حوزه رسانه مشتمل بر نشریات مکتوب، مجازی، خبرگزاری و سرپرستی نشریات در آن فعال است.
خورسندی اضافه کرد: همراه بودن رسانه ها با نهادها و دستگاه های اجرایی، در رشد و توسعه استان و آگاهی مخاطبان موثر خواهد بود.
جشنواره ملی نشریات محلی استان ها با حضور جمعی از مدیران مسئول و سردبیران نشریات محلی سراسر کشور در آستارا در حال برگزاری است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و در این شهرستان دفترهای خبرگزاری جمهوری اسلامی، صدا و سیما و نمایندگی 10 نشریه استانی و خبرگزاری های دیگر فعال است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.