به گزارش خبرنگار ایرنا؛ یونس رنجکش فرماندار آستارا روز شنبه در آئین افتتاح همزمان این طرح ها در مدرسه ظهیرنیای این شهرستان گفت: استاندارد سازی مدارس به خصوص در روستاها در دستور کار دولت قرار دارد و خوشبختانه حدود 80 درصد مدارس این شهرستان از لحاظ تاسیسات گرمایشی در وضعیت استاندارد قرار دارد .
وی با اشاره به اینکه تقویت زیر ساخت های این شهرستان جزو اولویت هاست، افزود: دولت تدبیر و امید در کنار تکمیل طرح های نیمه تمام، به تقویت زیرساخت ها توجه ویژه دارد و بهره برداری از طرح های تقویت برق شهری و روستایی گواه روشن این ادعاست.
مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در این آئین گفت: امروز سیستم گرمایشی (شوفاژ) 12 واحد آموزشی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و 400 میلیون ریال و سالن تنیس روی میز مدرسه ظهیرنیا با زیربنای 180 متر مربع و اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
وی افزود: تا پایان سال تحصیلی 97-96 همه مدارس آستارا به سیستم استاندارد گرمایشی مجهز خواهند شد.
14 هزار دانش آموز در 136 مدرسه دولتی و غیردولتی آستارا درس می خوانند.
رئیس اداره برق آستارا نیز در آئین افتتاح همزمان طرح های تقویت برق شهری و روستایی در خیابان فارابی آستارا گفت: 18 طرح تقویت برق شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 362 میلیون ریال و شبکه فشار متوسط زمینی به طول پنج هزار و 500 متر با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد و 220 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
ستار آقایی پور با اشاره به اینکه شهرستان آستارا دارای 49 هزار مشترک برق است، افزود: 71 درصد مشترک ها مسکونی، 17 درصد تجاری و بقیه کشاورزی، تولیدی و عمومی است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.