استاندار گیلان گفت : برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جوانان از ظرفیت های مختلف استفاده شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان اظهار داشت : با تلاشی که سال گذشته با همکاری دستگاه های بهزیستی، آموزش و پرورش، شهرداری و شورای شهر و نیز بخش قضایی انجام گرفت مرکز نگهداری از معتادین متجاهر موضوع ماده 16 راه اندازی شد که جای قدردانی دارد.

 نجفی گفت : بازخورد مناسب ساخت مرکز ماده 16تجربه خوبی بود و باید تلاش کنیم تا تعداد این مراکز را افزایش دهیم.

وی به درخواست برگزاری نمایشگاه های پیشگیری اولیه از اعتیاد اشاره و خاطر نشان کرد : درخصوص برگزاری این نمایشگاه تمهیدات لازم از سوی دستگاه‌های عضو این شورا بررسی و اقدام شود.

استاندار گیلان اوقات فراغت دانش آموزان را فرصت بسیار مغتنمی دانست و اظهار داشت: اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان فرصت خوبی برای آگاه‌سازی و کسب اطلاعات آنان نسبت به حوزه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است.

 نجفی گفت : برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌های متنوع آموزشی، فرهنگی و سرگرم کننده در نظر گرفته شود تا دانش آموزان ضمن انجام تفریحات سالم با آسیب‌های اجتماعی نیز آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در این زمینه  نمی‌توان صرفاً از آموزش و پرورش انتظار داشت بلکه تمامی دستگاه ها در این خصوص باید همکاری داشته باشندگفت : اداره کل ورزش و جوانان نیز رسالت مهی برعهده دارد و باید با ایجاد بستر مناسب ورزش همگانی، قهرمانی و تأمین امکانات ورزشی برای جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی کند.

وی تأکید کرد : باید تلاش شود از هر ظرفیتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جوانان کمال بهره را ببریم.

نجفی با اشاره به برنامه های هفته بزرگداشت مبارزه با مواد مخدر افزود : این برنامه‌ها و فعالیت‌ها مختص یک زمان خاص نباشد.

در پایان این نشست از فرمانداران لاهیجان و فومن به دلیل برگزاری منظم و ماهیانه جلسه‌ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان و پیگیری مصوبات در سال 95 قدردانی شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.