حسین ابراهیمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموعه عکس های جمع آوری شده به همت فروغ بهمن پور در قالب نمایشگاهی با عنوان استادان موسیقی ایران به طور همزمان با 25 استان،در رشت به تماشا گذاشته شده است.
وی اظهار کرد:در نمایشگاه یاد شده 40 قطعه عکس از استادان موسیقی ایران نظیر غلامحسین بنان، ابوالحسن صبا، رحیم معیری کرمانشاهی، پرویز یاحقی، روح الله خالقی و دیگر بزرگان این عرصه وجود دارد .
وی بیان کرد: عکس های به نمایش گذاشته شده ،علاوه بر اینکه بخشی از تاریخ کشور هستند، میراث موسیقی استادانی است که پرچم موسیقی کشور را طی سالها برافراشته اند و می بایست این تلاش عظیم را در راستای غنای فرهنگی سرزمینمان پاس داشت.
ابراهیمیان ، نصب کاشی میراث ماندگار بر سر در خانه ناصر مسعودی خواننده نامی کشور با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور طی روز های اخیر ،در رشت را از حرکت های نمادین ارزشمند برای پاسداشت فرهنگ سرزمینمان و انتقال این هویت به نسل جدید حائز اهمیت دانست.
نمایشگاه سراسری استادان موسیقی ایران تا 16 تیرماه در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت میزبان مخاطبان هنر است.
خبرنگار: ضامن**انتشار دهنده : بابایی
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.