به گزارش روز شنبه روابط عمومی زندان های گیلان به ایرنا، سید حمید حسینی در افتتاح مجموعه استخرهای پرورش ماهی در زندان ضیابر افزود: با ید متناسب با شرایط اقلیمی مناسب، نیاز اشتغال در زندان ها ایجاد و از این طریق زندانیان را توانمند کنیم تا کاهش جمعیت کیفری کیفی تحقق می یابد.
وی گفت : با بررسی دقیق و برنامه های عملیاتی با تیم های مشخص شده در این اداره کل تمام توا ن خود را بکار بسته ایم تا در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال بتوانیم اشتغال حداکثری را در زندانهای استان ایجاد کنیم.
حسینی یادآورشد: اکنون مددجویان به مشاغلی از جمله عروسک سازی ، جوشکاری ، بنایی ، تودوزی اتومبیل ،تراشکار ، جوشکاری آرگن ، برقکاری ، نجاری ، سنک بلوک زنی ، مکانیک خودرو و… مشغول بکار هستند.
وی تصریح کرد: با استفاده از فرصتهای پیش رو با کمک نهادهای حمایتی در ایجاد اشتغال و احداث کارگاه های مولد و غیر مولد بایستی ضمن ارتقاء وضعیت موجود اشتغال ،تولید و درآمدزایی نیز ایجاد کرد.
در طرح پرورش توام ماهی و اردک در زندان ضیابر سه استخر(دو استخر برای پرورش بچه ماهی ویک استخربه عنوان استخر اصلی جهت پرورش و رشد بچه ماهی ها ) در نظر گرفته شده است .
در فاز اولیه طرح یادشده تعداد 800 قطعه بچه ماهی گرمابی پس از طی مراحل تولید مثل ، تخم ریزی و رشد بچه ماهی ها به استخر اصلی انتقال داده شده است و بزودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و در فازهای بعد با گسترش طرح مزبور شاهد تولید انبوه ماهی های گرمابی در این زندان خواهیم بود.
خبرنگار : مریم سلیمانی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7296/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.