حجت الاسلام محمود علیزاده روز یکشنبه در گردهمایی توجیهی کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر لاهیجان اظهارداشت: دستگاه قضایی بدون ملاحظه و بدون جانبداری از اشخاص و یا گروهها و جناح ها و بدون تعلل با تخلفات و جرایم انتخاباتی برخورد خواهد کرد.
وی افزود: ستاد پیشگیری جرایم انتخابات و دادستانی به عنوان دستگاه قضایی در شهرستان لاهیجان در انجام وظایف خود مصمم است و همه کسانی که از هیات های اجرایی و نظارت تایید گرفته اند برای ما محترم هستند.
وی خاطرنشان کرد: همه باید قانوگرا باشند و عدول و عبور از قانون را از هیچ کسی اعم از مجری ،کاندید ، نامزد و هوادار او نمی پذیریم زیرا قانون برای همه است و همه اظهار نظرها باید در مدار و محور قانون و قانونمداری باشد.
وی با اشاره به بر شمردن حدود 30 عنوان مجرمانه در انتخابات اظهارداشت: اگر کسی از نامزدها و یا هوادارانش یا مجریان انتخابات به تخلفاتی نظیر کم یا زیاد کردن تعرفه های آرا ،تقلب در رای گیری و شمارش آرا توسط افراد دیگر ، تغییر و جعل اسناد انتخابات ، تقلب در رای گرفتن با شناسنامه کسی که حضور ندارد مرتکب شوند، قانون اجازه می دهد که با متخلفان برخورد شود.
رییس دادگستری شهرستان لاهیجان ادامه داد: انجام فعالیت تبلیغاتی از هر وسیله ای که جنبه رسمی و دولتی دارد به نفع کسی یا گروهی و استفاده از وسایل و امکانات دولتی ممنوع است .
وی اضافه کرد: نمایندگان حاکمیت اعم از دولت ، قوه قضاییه ، شورای نگهبان و هیات های نظارت و اجرایی ، مطبوعات و همچنین نامزدها و ستادهای انتخاباتی ، نخبگان و شخصیت های موثر ، صاحبان تریبون ها و اعضای ستادهای انتخاباتی که در روند انتخابات نقش دارند باید قانون را رعایت کنند.
روز یکشنبه گردهمایی توجیهی کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر لاهیجان با حضور فرماندار، دست اندرکاران انتخابات، رییس دادگستری و دادستان شهرستان و اعضای تایید صلاحیت شده شوراهای شهر لاهیجان در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.
شهرستان لاهیجان بر اساس آخرین سرشماری 167 هزار و 544 نفر جمعیت دارد که حدود 133هزار نفر آنها می توانند در این دوره از انتخابات رای دهند.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.