شوراها محصول ظرفیت های پنهان و آشکار یک شهر و یا روستا هستند که با استفاده از همه آنها می توان به رشد و توسعه همه جانبه شهری یا روستایی دست پیدا کرد.
شوراها محصول تجمیع افکار و اندیشه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرها و روستاها بوده و اگر از همه ظرفیت های انسانی شهر و روستا بهره برداری شود، یه یک سرمایه اجتماعی دست پیدا خواهیم کرد یعنی شهروندان و یا روستاییان به رشد و توسعه همه جانبه آن شهر و یا روستا کمک می کنند و زبان مردم و مسئولین مشترک خواهد شد.
هرگاه به ارائه خدمات شهری و یا روستایی با نگاه ابزاری و یا سکوی پرتاب به قدرت و یا ثروت نگاه کنیم، فونداسیون یا پی ورود به شورا را بد جور خواهیم بست و ساختمان خدمت به شهروندان به مرحله تکامل نخواهد رسید.
انتخابات پنجمین دوره شورای شهر رشت که 29 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، فرصت مناسب برای تقویت شوراها بوده و اگر بر اساس نگاه درست و عالمانه کاندیداهای عالم و سالم را برای شورای پنجم در هر شهر و یا روستا انتخابات کنیم و اجازه ندهیم از این فرصت کسانی که به کانون های ثروت و یا صرفا سیاسی وصل هستند، وارد شورا شوند، خواهیم توانست همه ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مجامع شهری و روستایی را شناسایی و بکارگیری کنیم که این امر، مطالبه گری اقشار مختلف جامعه را از مدیریت شهری بیشتر خواهد کرد و شاهد توسعه همه جانبه شهرها و روستاها خواهد شد.
در خاتمه امیدوارم همه با درک این موضوع اجازه ندهیم سرنوشت مان با یک شام و یا هدیه ، تا چهار سال به ثمن بخس فروخته شود!
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.