پاشا سماپور روز سه شنبه به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز شوراهای اسلامی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) دفتر آستارا اظهار کرد: کارگروه اقتصادی به عنوان اتاق فکر و بازوی توانمند مسئولان ارشد شهرستان با عضویت بخشداران، سرمایه گذاران، نخبگان و مسئولان اداره های مرتبط برای احصا ظرفیت های سرمایه گذاری و کسب و کار شکل خواهد گرفت.

وی افزود: هدف از ایجاد شرکت تعاونی بسیجیان نیز سپردن امورات پیمانکاری به پیمانکاران صالح و بومی است تا با به میدان آمدن نیروهای جوان و انقلابی، روند عمران و سازندگی تسریع شود.

سماپور روز شوراها را به اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای آستارا تبریک گفت و با اشاره به اهمیت جهش تولید به عنوان شعار و پیام مقام معظم رهبری، نظام اسلامی و ولایت، همکاران خود و مسئولان دستگاه ها را به تحقق شعار سال در این شهرستان فراخواند.

وی ادامه داد: در کارگروه اقتصادی مد نظر شورای اسلامی شهرستان آستارا موضوعاتی نظیر راه اندازی شهرک دامپروری، کارخانه تولید آب معدنی، آبزی پروری و توسعه طرح های گردشگری پیگیری خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان آستارا گفت: محقق نشدن وعده ها موجب دلسردی مردم می شود و برای عملیاتی شدن طرح ها و برنامه های شورا، به همراهی مجدانه مسئولان و دستگاه های اداری نیاز داریم.

سماپور افزود: خوشبختانه منتخب مردم آستارا برای مجلس شورای اسلامی همچون نماینده فعلی این شهرستان، از انگیزه لازم و پشتکار قوی برای پیگیری پیشرفت و آبادانی آستارا برخوردار است و شورای اسلامی شهرستان نیز با او جهت رساندن آستارا به جایگاه شایسته خود همراهی خواهد کرد.

او بیان کرد: آستارا از ظرفیت های خاصی در بخش کشاورزی نظیر پرورش و تولید گیاهان دارویی و تمشک و محصولات متنوع و در بخش تجارت خارجی از قابلیت هایی نظیر سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است و برای بهره برداری هر چه بیشتر از آن موقعیت ها باید مسئولان، همراه و همکار همدیگر باشند.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهرستان همیشه با مسئولان همراه بوده و در دوره غربالگری بیماران نیز با کادر درمانی، نیروی انتظامی، بسیج، هنگ مرزی و سایر عوامل اجرایی همکاری داشته است.

وی اظهار کرد: دوره مبارزه با کرونا با وجود تلخی ها و مشکلات اقتصادی، فرصت هایی نظیر بهره مندی بیشتر از فضای مجازی و رونق مشاغل خانگی را ایجاد کرد و امروز برگزاری میزگرد مجازی گرامیداشت روز شوراهای اسلامی با شرکت استاندار گیلان و مسئولان استانی و محلی، تجربه ای جدید و ماحصل دوره مقابله با کرونا بود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان آستارا افزود: پرستاران و پزشکان از انگیزه بالایی برای نبرد با کرونا برخوردارند و این انگیزه باعث امید در مردم می شود و دلهره و نگرانی عمومی نسبت به این بیماری نیز باعث تشدید مراقبت های بهداشتی و ارتقای سطح ایمنی عمومی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.