سید جلال سید محمدی  روز چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه های جهاد کشاورزی این شهرستان  با اشاره به وجود ۲۲۰ پهنه آب بندان در شهرستان  اظهار داشت: با اجرای طرح لایروبی و بهسازی این آب بندان ها نزدیک به یک هزار بهره بردار می توانند آب زراعی تکمیلی مزارع خود را تامین کنند .

وی افزود: برای سال جاری طرح تجهیز ۱۵۰ هکتار از اراضی در سه روستا در دست اجرا است که برای آن ۱۵ میلیارد ریال  اعتبار هزینه شد .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا در جریان بازدید از بانک نشا در روستای کلسر گفت: ۴۰ واحد بانک نشا در صومعه سرا فعالیت می کنند که تاکنون ۱۹ واحد آن پروانه بهره برداری دریافت کرده اند .
احمد پادیاب در ادامه با اشاره به پرداخت نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال  تسهیلات به بانک های نشای شهرستان افزود: بانک های نشا باعث کاهش هزینه های تولید و صرف جویی در بذر و صرفه جویی آب و افزایش راندمان در بخش کشاورزی می شود.
او در ادامه افزود: برای طرح پوشش انهار بصورت بتنی در روستای سه سار ۳ میلیارد ریال  اعتبار هزینه شده است .
 شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و با دارابودن بیش از ۲۸هزار هکتار شالیکاری و ۲۲۰ پهنه  آب بندان و ۱۲هکتار صنوبر کاری از کانونهای مهم کشاورزی و آبزی پروری در استان و کشور می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.