ارسلان زارع روز چهارشنبه با حضور در رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی شهدای مدافع سلامت اظهار داشت: یکی از راه‌ های مبارزه با کرونا ،  ضدعفونی اماکن و معابر عمومی با به‌ کارگیری ماشین‌آلات خاص است.

وی افزود: گندزدایی معابر عمومی گیلان با همکاری شهرداری‌ها، سپاه، بسیج و ارتش به طور مستمر در حال اجراست اما به‌ منظور عملیات گسترده، فراگیر و منسجم‌تر، پاک‌سازی به همت سپاه قدس گیلان، لشکر عملیاتی و تیپ مخصوص میرزا کوچک لنگرود ابتدا در شهر رشت و سپس در سایر شهرهای استان گیلان آغاز شده است.

وی ادامه داد: رزمایش شهدای مدافع سلامت با رمز یا امام رضا (ع)  به مدت سه روز در سراسر گیلان توسط سپاه آغاز شده و امیدواریم با انجام این رزمایش مردم نیز همکاری های لازم را داشته و به جز مواقع ضروری از منازل خود خارج نشوند تا هر چه زودتر شاهد کنترل و ریشه کنی کرونا در این استان باشیم.

استاندار گیلان اجرای این رزمایش را در راستای ضدعفونی بیشتر و گسترده تر معابر عمومی برشمرد و خاطرنشان کرد: این کار تنها فرایند پاک‌سازی است و مردم باید همچنان گیلان را جزء جغرافیای آلوده به ویروس کرونا تلقی کنند و جز به اضطرار از خانه‌ های خود خارج نشوند.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در حاشیه اجرای این رزمایش اظهار داشت: سپاه در قالب تیپ میرزا کوچک خان و لشکر عملیاتی به استعداد ۶۵ دستگاه مخصوص گندزدایی محیط و اماکن حساس به استعداد بیش از ۱۵۰ نفر نیروی متخصص، عملیات اجرایی پاک‌ سازی استان را برعهده‌گرفته است.

سردار محمد عبدالله پور افزود: این رزمایش بزرگ و سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاک‌ سازی شهدای مدافع سلامت از میدان شهدای ذهاب رشت با دستور آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان با رمز "یا امام رضا (ع) آغاز شده و مدافعان سلامت در این رزمایش، عملیات ضدعفونی و پاک‌سازی معابر عمومی، ادارات، محل تجمعات مردمی، بازار و اصناف را به‌ صورت منسجم، هماهنگ و یکپارچه بر عهده‌ دارند و تلاش‌ می کنند تا با گندزدایی محیط و رعایت بهداشت عمومی هر چه سریع‌ تر بر شیوع وحشیانه ویروس منحوس کرونا پیروز شوند.

وی ادامه داد: سپاه با عملیات پاک‌ سازی در رزمایش، امنیت و سلامت را با یکدیگر برای مردم به ارمغان خواهد آورد و علاوه بر تبدیل تهدید به یک فرصت، سپاه آمادگی خود را برای دفاع در جنگ بیوترویسم سخت‌ تر از شرایط کنونی افزایش خواهد داد.

رزمایش شهدای عرصه سلامت با دستور فرماندهی کل و فرماندهی نیروی زمینی سپاه در پی دستور مقام معظم رهبری به ستاد کل نیروهای مسلح از روز سه شنبه در رشت آغاز و به مدت سه روز نیز در استان ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.