شاهرخ جعفری روز چهارشنبه اظهار کرد: اداره استاندارد آستارا طبق قانون بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری، نظارت و در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی، گواهینامه صادر می کند.

وی افزود: در سال ۹۸ بیشتر کالاهای صادراتی مشمول گواهینامه استاندارد شامل انواع کشمش و خرما به وزن ۲ هزار و ۲۲۸ تن به ارزش ۱۹۷ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال بوده و تعداد گواهینامه های کالاهای صادراتی نسبت به سال ۹۷،  ۶۴ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته بیشتر کالاهای وارداتی مشمول گواهینامه استاندارد نیز شامل انواع تخته چند لا و خوراک دام به وزن ۷۶ هزار و ۸۷۳ تن به ارزش هزار و ۱۰ میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریال بوده و شمار گواهینامه های کالاهای وارداتی نسبت به سال ۹۷،  ۴۸ درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره استاندارد آستارا تعداد اظهارنامه های ارائه شده از سوی تجار و صاحبان کالاها برای تعیین ماهیت کالاهای صادراتی در سال قبل را، ۷۴۵ فقره و تعداد اظهارنامه های کالاهای وارداتی را ۲۵۱ فقره اعلام کرد. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با داشتن اداره کل گمرک و سه مرز زمینی، دریایی و ریلی از مبادی مهم صادرات و واردات ایران است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.