این عناوین گزیده ای از اخبار مرتبط با کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان است که بر روی خروجی ایرنای گیلان قرار گرفته است.

نماینده وزیر بهداشت در گیلان: نیازمند مبارزه سرسختانه و همگانی با کرونا هستیم

نخستین خبر هشدار نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت مبارزه با کرونا در گیلان است که گفته امروز بیش از هر زمان نیازمند مبارزه سرسختانه با این ویروس هستیم و مجموعه مسئولان گیلان باید به این نتیجه برسند که با تمهیدات سختگیرانه در کل استان از ورود مسافران جلوگیری کنند.

ضرورت درک درست از شیوع ویروس و همراهی و همگامی همگان 

دکتر شادنوش همچنین به دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان رفت و آنجا با بیان اینکه برخی سیاسیون اصلا درک درستی از شیوع این ویروس ندارند،  خطاب به نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: موضوع کرونا یک جنگ تمام عیار است نیازمند حمایت معنوی شما و سایر بزرگان و همراهی همه بخش ها هستیم زیرا گر خیلی خوش شانس باشیم و طبیعت هم به کمک ما آید، تا پایان اردیبهشت ۹۹ پرستاران و پزشکان ما درگیر این بیماری در بیمارستان ها خواهند بود.

همه دستگاههای متولی و دلسوز باید با نماینده وزیر بهداشت همکاری کنند

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان هم اعلام کرد : همه دستگاه های متولی و دلسوز باید حول محور نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان بوده و با وی همکاری لازم داشته باشند.

اختصاص مدارس به درمان مبتلایان کرونا اولویت نیست/ نیاز به افزایش تخت های بستری

 در پی برخی شایعات و نگرانی های خانواده در بحث اختصاص مدارس به محل پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، استاندار گیلان شب گذشته اعلام کرد :  استفاده از مدارس در شرایط کنونی برای درمان و حتی گذران دوره نقاهت بهبود یافتگان از بیماری کرونا اولویت ما نیست.

اما زارع همچنین با بیان اینکه روند افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان نسبت به هفته گذشته بیشتر شده، گفت: ضروریست تا تخت های بیشتری تدارک شود بنابراین ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان های خصوصی باید به ظرفیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یابد.

دو فوتی مشکوک به کرونا

خبری هم از  فرماندار آستارا امروز منتشر شد مبنی بر اینکه ۷۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان بستری بودند و ۳۰ نفر آنها بهبود یافته و ۲ نفر فوت کرده‌اند و بقیه تحت مراقبت هستند.

لغو پروازهای گیلان ادامه دارد

 لغو تمامی پروازهای امروز گیلان خبر دیگری بود که از قول مدیرعامل شرکت فرودگاه های استان بر روی ایرنای استان قرار گرفت و طی آن اعلام شد که تمامی پروازهای امروز فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت که قرار بود از مبادی مختلف انجام شود، لغو شد.

نظارت بازرسان بر واحدهای تولید اقلام بهداشتی در گیلان

خبر دیگر اینکه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از حضور بازرسان مستقر در واحدهای تولیدی برای نظارت بر اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم جهت مقابله باکرونا از زنجیره تولید تا مصرف خبر داد.

مساجد گیلان در بحران کرونا نذورات عمومی را کم کنند

در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، دبیر ستاد کانون های مساجد گیلان از مسئولان مساجد استان خواسته تا با توجه به بحران کرونا  از نذورات و احسان عمومی بکاهند و یا قالب آن را تغییر دهند.

فعالیت شبانه روزی هفت درمانگاه سپاه در شهرهای گیلان

به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم هفت درمانگاه سپاه قدس گیلان به طور شبانه روزی در شهرهای گیلان برای مداوای هموطنان فعالیت دارند.

پویش اعتکاف «هر خانه یک مسجد» در گیلان به اجرا درآمد

 با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، آیین اعتکاف امسال به صورت دستجمعی برگزار نشد، بسیاری تصیمم گرفتند که این مراسم معنوی را در منزل بگذرانند در این راستا پویش اعتکاف "هر خانه یک مسجد" در گیلان به اجرا درآمد از علاقمندان خواست تا تصاویر و فیلم های مربوط به عبادت خانودگی یا فردی شامل نمازجماعت، قرائت قرآن، مناجات کتابخوانی و ادعیه را با بارگذاری در اینستاگرام با تک کردن صفحه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان به آدرس hamsangarangilan۵۸  و یا از طریق شبکه های اجتماعی به شماره ۰۹۱۱۹۳۷۵۰۱۹ از راه های ارسال کنند.

وضعیت در لاهیجان بتدریج روبه عادی شدن است

فرماندار لاهیجان هم گفته؛ با تدابیر به عمل آمده همه چیز در شهرستان کرونا زده لاهیجان تحت کنترل است و بزودی اوضاع در این شهرستان به روال عادی بر می گردد.

حال عابر بانک ها را خراب تر نکنیم

حال عابر بانک ها را خراب تر نکنیم هم تیتر خبری است که رئیس حوزه بانک ملی غرب گیلان طی آن گفته است : ضد عفونی عابر بانک ها نیاز به مواد مخصوص خود دارد و از مردم می خواهیم صفحه کلید و مانیتور دستگاهها رو با آب و وایتکس ضد عفونی نکنند.

شهرستان ماسال با مشارکت مردم کمترین درگیری با ویروس کرونا را دارد

در حوزه شهرستان نیز  فرماندار ماسال گفته: مشارکت و همدلی مردم و واحدهای صنفی با ستاد مبارزه با ویروس کرونا کمترین درگیری را با ویروس کرونا در بین شهرستان های استان داشته ایم.

دم فضای مجازی گرم

اما امروز گزارش هایی هم بر روی سایت ایرنای گیلان در این رابطه قرار گرفت از جمله مطلبی که با عنوان "دم فضای مجازی گرم" که به نقش فضای مجازی در بحران کرونا اشاره شده واینکه امروز یاریگر ما شد دو علاوه بر نقش آموزشی در رویارویی با بحران کرونا موجب شده تا فرزندانمان از سیستم آموزشی جا نمانند، کارهای بانکی به روال باشد، بسیاری پزشکان از طریق فضای مجازی درد بزدایند، بسیاری کارها از طریق دورکاری سرانجام یابد و  ...

پ مثل پرستار، ب مثل درد!

"پ مثل پرستار، ب مثل درد! " هم گزارشی است که به جانفشانی و همدردی پرستاران و پزشکان با بیماران مبتلا به کرونا پرداخته و اینکه کادر درمانی در کنار بیماران نخستین افرادی بودند که در معرض این بیماری قرار گرفته و شماری از آنان از پرستار تا پزشک هم مبتلا شدند و تعدادی جان خود را از دست دادند و این روزها با دست خالی اما عاشقانه خدمت می کنند.

روسیاهان کرونا

زمستان کرونا سپری خواهد شد و بهار عافیت و تابستان سلامت فرا خواهد رسید و روسیاهی به زغال‌هایی خواهد ماند که با احتکار اقلام بهداشتی، گرمای عشق و دوستی را از هموطنان خود دریغ می‌کنند هم گزارشی است که با عنوان روسیاهان کرونا منتشر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.