به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی عصر چهارشنبه در همایش ملی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه پیام نور رشت با اشاره به اینکه دین اسلام به همان اندازه به بخش‌های عقیدتی توجه دارد به بخش‌ها اقتصادی نیز توجه می‌کند، اظهار کرد: اسلام بر راهکارهای تقویت بنیان‌های اقتصادی تأکید دارد.

وی با بیان اینکه حرام بودن ربا به دلیل تقویت پایه‌های اقتصادی جامعه است، افزود: اقتصادی که منجر به تقویت پایه‌های تولید شود از دیدگاه اسلام حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه زمانی می‌توانیم در تمدن سازی اسلامی موفق عمل کنیم که در کنار توجه به مسائل اعتقادی به مسائل اقتصادی نیز توجه شود، گفت: امروز اقتصاد کشور نیازمند آسیب شناسی و تقویت است.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارها تحقق اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: بهره گیری از توانمندی افرادی که به دنبال توسعه اقتصادی جامعه هستند در این مسیر لازم و ضروری است.

امام جمعه رشت با تأکید بر لزوم داشتن اراده جدی برای توسعه ملی و برقراری عدالت اجتماعی و از بین بردن فاصله میان تولید و مردم، افزود: کاغذبازی و بروکراسی اداری سبب به وجود آمده فاصله میان تولید و مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید کننده برای مقاوم سازی اقتصاد لازم و ضروری است، ادامه داد: باید سطح روابط اقتصادی گیلان با کشورهای همسایه را افزایش دهیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان به تولید محصولات استراتژیک در کشور اشاره و با بیان اینکه با توجه به تولیدات داخلی می‌توانیم نبود بسیاری از کالاهای وارداتی را جبران کنیم، افزود: در این راستا نیازمند تقویت روابط تجاری در حوزه بین الملل هستیم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت خوب کشورهای آسیا میانه برای صادرات محصولات گیلانی و ایرانی، گفت: توجه به بنیان‌های اقتصادی، حمایت از تولیدکننده در داخل و صیانت و توسعه اقتصادی از بیرون می‌تواند به تقویت اقتصاد کشور کمک کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1346039
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.