رضا حسن پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : موافقت های اصولی برای اجرای پروژه‌های گردشگری همچون واحدهای بوم‌گردی، هتل، هتل آپارتمان، مجتمع‌های گردشگری، سفره خانه‌های سنتی، مهمان‌پذیرها و مراکز تفریحی و گردشگری صادر شده هستند.
وی، همچنین از تصویب اعطای تسهیلات بهین‌یاب از محل منابع کارگروه تسهیل و رفع موانع‌ تولید به سه پروژه گردشگری در این استان خبر داد و گفت: شش طرح درجلسه کارگروه رونق تولید مورد بررسی دقیق و کارشناسی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و استانداری قرار گرفت که با اعطای تسهیلات بهین‌یاب به سه طرح گردشگری با رقم ۳۰میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۴۰ نفر موافقت شده است.
وی ادامه داد: سامانه بهین‌یاب به‌منظور تأمین منابع مالی، سرمایه‌گذاری بنگاه‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و طرح‌های دارای اولویت، دریافت شناسه کسب‌ وکار بخش محصولات و خرید مواد اولیه، انرژی، منابع انسانی، تجارت خارجی و فناوری راه‌اندازی شده که امکان ثبت‌نام و دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل را فراهم می‌کند.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: کمبود منابع ارزان قیمت و تسهیلاتی، گران بودن تعرفه ها، کم سو بودن همکاری در روند اجرای پرونده های بوم گردی از سوی برخی نهادهای مرتبط و بوروکراسی اداری از مهمترین موانع سرمایه گذاری در استان است.
حسن پور با بیان اینکه ساز و کار پیچیده اداری و نبود هماهنگی لازم بین دستگاه های مربوطه از استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری می کاهد؛ عنوان کرد : باید برای تسهیل فرآیند سرمایه گذاری در استان تلاش شود.
در حال حاضر، ۱۰۵ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸  مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.