حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز سه شنبه در آئین گرامیداشت هفتمین روز خاکسپاری شهید گمنام در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی آستارا در مسجد این دانشگاه اظهار کرد: دانشجویان باید به اتفاقات و حوادث نظام، انقلاب و توطئه های دشمنان حساس باشند و هوشیاری و بصیرت دانشگاهیان در مسائل مختلف موجب شکست هدف های دشمنان می شود.

وی بیان کرد: باید سیره شهدای دانشجو تبیین و آرمان ها و بینش صحیح آنها به نسل جوان منتقل شود و شهدای دانش آموز و دانشجو به واسطه روحیات، منش، رفتار، اخلاق، آرمان‌ و افکار الگو هستند.

حافظ نیا افزود: شهدا در ایران اسلامی پرورش یافته و جان خود را برای امنیت و آرامش کشور نثار کردند و دانشجویان به عنوان قشر پویا و آینده ساز جامعه، با ایجاد تحول در حوزه های مختلف، پشتیبان آرمان های ملت و انقلاب باشند.

وی ادامه داد: امروز مسئولیت سنگینی بر دوش دانشجویان است و آنان نقش مهم و محوری در تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارند.

مداحی و ذکر مصیبت شهدای اسلام از بخش های دیگر این آئین بود.

پیکر یک شهید گمنام که در تفحص از منطقه عملیاتی رمضان به دست آمده بود، روز نهم بهمن ماه با استقبال شهروندان آستارا تشییع و در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان خاکسپاری شد و پیش از این، پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام، در ورودی شهر آستارا از سمت تالش به خاک سپرده شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و ۱۶۶ شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.