فرماندار آستارا روز دوشنبه در آئین افتتاح هشت طرح اصلاح و تقویت برق و هفت طرح عمرانی شهرداری در این شهر اظهار کرد: این کارها برکت نظام اسلامی و هدیه دولت تدبیر و امید به مردم است و تعامل دستگاه های اداری با همدیگر برای توسعه خدمات افزایش یابد.

حسن رستم زاد افزود: روشنایی معابر و خیابان های آستارا با توجه به ظرفیت گردشگرپذیری این شهرستان، ناکافی است و باید در این خصوص کارهای زیادی صورت گیرد و دستگاه های حفار نیز از حفاری معابر در آستانه انتخابات و سفرهای نوروزی اجتناب کنند.

وی توسعه ریلی و گردشگری را محورهای عمران و آبادانی آستارا برشمرد و همکاری اداره ها و شورای اسلامی شهر را با شهرداری و همیاری غرفه داران بازار ساحلی را برای تسریع ساخت خیابان منتهی به بازار خواستار شد.

رئیس اداره برق آستارا در آئین افتتاح هشت طرح اصلاح و تقویت برق در مرکز این شهرستان گفت: برای اجرا و تکمیل این طرح ها ۲۸ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال اعتبار هزینه و ۴۴۶ متر کابل مصرف شده است.

فرزین بهامین افزود: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون برای اصلاح و تقویت شبکه برق آستارا و تبدیل و برگردان کابل ها، ۹۷ میلیارد ریال اعتبار صرف شده و نشانگر توجه دولت به توسعه این شهرستان است.

شهردار آستارا نیز در آئین افتتاح هفت طرح عمرانی و کلنگ زنی پروژه خیابان پل ولایت تا فارابی گفت: برای ساخت این خیابان به امتداد ۶۵۰ و عرض ۳۰ متر، ۴۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد و در هفته دولت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

جواد معیتی بازگشایی و اصلاح خیابان شهید پیشه گر، شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، دیوار حفاظتی رودخانه مرداب، پیاده رو و کف سازی و آسفالت معابر را جزو طرح های افتتاحی در این روز اعلام کرد.

شهر گردشگرپذیر آستارا در حاشیه دریای خزر حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.