به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش عصر روز شنبه در جلسه ساماندهی آب بندان ها و ستاد زراعت چوب و کمیته فنی سرمایه گذاری طرح های پیشنهادی شهرستان رشت در فرمانداری افزود: نگاه در حوزه سرمایه گذاری باید تسهیلگرانه باشد.

وی با بیان این که تفسیرهای سلیقه ای در موضوع سرمایه گذاری چالش برانگیز است، اظهار داشت: انتظار نیست که قانون رعایت نشود، اما می توانیم تفسیر درستی از قانون با دانش و آگاهی ها داشته باشیم.

رنجکش با اشاره به معطلی ها در پاسخگویی به سرمایه گذاران در طرح سرمایه گذاری از سوی دستگاه ها به دلیل عدم آشنایی با آیین نامه ها، تازه کاربودن کارشناسان و غیره  بیان داشت: اتلاف زمان  در سرمایه گذاری تاوان سنگینی در ایجاد انگیزه اجتماعی دارد، سرمایه گذاری باید به موقع به سرانجام برسد و ارزش افزوده به دنبال داشته باشد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با اشاره به شناسایی پنج هزار فرصت سرمایه گذاری در این استان خاطر نشان کرد: افزون بر ۹۰ درصد این فرصت های سرمایه گذاری مربوط به حوزه گردشگری و سایر مربوط به خدمات، کشاورزی و صنعت است.

وی با بیان این که بیشتر فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری است، اظهار داشت: قابلیت های سرمایه گذاری دیگری در گیلان در حوزه صنعتی وجود دارد، ضمن این که در بخش کشاورزی به ویژه در بخش صنایع تبدیل کشاورزی، نیز فرصت های خوبی وجود دارد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان بیان داشت: در بخش خدمات نیز فرصت های خوب سرمایه گذاری در استان وجود دارد که انتظارست تا این فرصت ها به خوبی دیده و شناسایی شود.

وی با بیان این که گوشه گوشه استان گیلان دارای فرصت های سرمایه گذاری است ، اضافه کرد: باید فرصت های سرمایه گذاری شناسایی و معرفی شود تا سرمایه گذاران با بینش ورود کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود ۹ هزار هکتار آب بندان در استان گیلان اظهار داشت: ماموریت اصلی این آب بندان ها ، تامین آب کشاورزی شالیزارها است.

رنجکش بیان داشت: در دستور کار است تا در فاز اول پنج آب بندان از هر شهرستان با محوریت فرمانداری با برررسی در کارگروه های شهرستان ها شناسایی و با در نظر گرفتن همه ابعاد در اختیار بخش سرمایه گذاری قرار گیرد و از توان بخش خصوصی با محوریت جامعه محلی بهره مند شویم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع زراعت چوب و تشکیل ستادی در این باره به ریاست استاندار گیلان خاطر نشان کرد: اقدامات بسیار جدی در بحث زراعت چوب وجود دارد، باید زارعت چوب را در این استان توسعه دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.