به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع روز چهارشنبه در همایش روز جهانی داوطلب در جمعیت هلال احمر گیلان  با بیان اینکه اعتماد مهمترین سرمایه اجتماعی هلال احمر است، اظهار داشت: داوطلبان جمعیت هلال احمر می توانند نقش موثری در راستای تقویت و ارتقاء اعتماد و همکاری بیشتر مردم به ویژه نیکوکاران و خیرین داشته باشند.

وی افزود: داوطلبان هلال احمر حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان هستند و می توانند زمینه همکاری و مشارکت خیرخواهانه خیرین و نیکوکاران را در تامین امکانات، تجهیزات و زیرساخت ها در ادامه تحقق برنامه های هلال احمر داشته باشند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه مهم هلال احمر به عنوان مجموعه مردم نهاد بزرگ در کشور افزود: جمعیت هلال احمر در فضای جامعه امروزی می تواند نقش موثری در امیدآفرینی ایجاد کند همانطوری که همواره هنگام آلام مردم در کنار آنان است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطر نشان کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر، فارغ از جایگاه حقیقی، حقوقی و زندگی فردی و اجتماعی شان در کنار مردم قرار می گیرند، این کارشان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با تبریک روز جهانی داوطلب به همه داوطلبان جمعیت هلال احمر بیان داشت: داوطلبان هلال احمر شایسته تقدیر هستند، نه تنها در یک روز ، اما در این روز به صورت نمادین قدردانی می شوند.

زارع خاطر نشان کرد: در گیلان با تلاش و برنامه ریزی مدیرعامل هلال احمر و همکارانشان، افزون بر ۱۱ هزار نفر عضو داوطلب شده اند که امیدواریم تا پایان سال آینده این آمار به ۱۵ هزار نفر برسد که تحقق این مهم جز برنامه و هدف باشد.

وی با بیان این که قطعا در تحقق آمار ۱۵ هزار داوطلب تا پایان سال آینده تلاش خواهید کرد، افزود: به سبب حس نوعدوستی و خصوصیات رفتاری ، انسانی و اجتماعی خوب و نیکوی مردم به ویژه جوانان ، یقین دارم که این برنامه و هدف در این استان محقق می شود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به حادثه سیل امسال در کشور و کمک های مردم و نیکوکاران در گیلان برای کمک به سیل زدگان بیان داشت: در این استان، افزون بر ۵۰ میلیارد ریال کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد که مهمترین عامل در این باره، حس اعتمادیست که در بین مردم وجود دارد.

در این مراسم، افزون بر ۲۴ داوطلب جمعیت هلال احمر استان گیلان تقدیر شدند.

پنج دسامبر مصادف با چهاردهم آذر روز جهانی داوطلب بود، شعار امسال این روز، برای آینده ای فراگیر داوطلب شو نام گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.