شرکت کنندگان در این همایش روز جمعه با شعارهای در جستجوی سلامت پیاده باید رفت، دکتر جسم شما، ورزش ورزش و دکتر روح شما، ورزش ورزش از مقابل فرمانداری تا ساحل سفیر امید و حاشیه دریای خزر را حدود سه کیلومتر پیاده روی کردند.

معاون فرهنگی و ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان در آئین قرعه کشی این همایش گفت: ورزش همگانی و صبحگاهی برای سلامتی مردم تاثیر گذار است و باید با این رشته ها، شور و نشاط را در جامعه افزایش دهیم.

عبدالحمید احمدی افزود: کوتاه ترین راه تضمین سلامت جامعه، کاهش بیماری های قلبی و عروقی و هزینه های درمان توجه به ورزش است اما بخش قابل توجهی از جمعیت ایران فعالیت ورزشی انجام نمی دهند.

نائب رئیس فدراسیون ورزش های همگانی هم گفت: داشتن ایرانی سربلند و تندرست در گرو توسعه ورزش همگانی و خانوادگی است و مهم ترین پیام این همایش، ضرورت لحاظ ورزش در سبد خانوارها بود.

میترا روحی اظهار کرد: کم تحرکی، دشمن تندرستی جامعه است و ما به عنوان سیاست گذاران، باید ورزش و ابراز مرتبط با آن را بر اساس قانون اساسی به صورت رایگان برای مردم فراهم کنیم.

مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان هم گفت: ورزش‌های همگانی نقش مهمی در سلامت، داشتن انرژی مثبت و شادابی دارند و باید برای گسترش بیشتر آنها تلاش کنیم.

حسن رستم زاد فرماندار آستارا هم بیان کرد: مردم این شهرستان به لحاظ سابقه غنی فرهنگی در صحنه های مختلف حضور دارند و دستگاه های اجرایی جهت توسعه ورزش همگانی باید تلاش کنند.

وی افزود: کارمندان دولت در آستارا مشمول فوق العاده حق مرزی شده اند و این امر را مدیون تدبیر دولت و مسئولان امر هستیم و روز به روز زمینه شکوفایی اقتصاد و گردشگری این شهرستان فراهم می شود.

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم بیان کرد: زیرساخت های ورزش این شهرستان فراهم شده و ایجاد چمن مصنوعی فوتبال در مجموعه ورزشی از آن جمله است.

قرعه کشی ۴۵ دستگاه دوچرخه و لوازم ورزشی، اجرای موسیقی و حرکات نمادین ورزشی از بخش های متنوع این رویداد بود.

 شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در هیات های ورزشی آن ساماندهی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.