یونس رنجکش روز شنبه در جلسه کارگروه بررسی فرصت های سرمایه گذاری در فرمانداری آستارا افزود: ۹ هزار آب بندان گیلان به ۲ دسته قابل بهره برداری و دارای خاک غیرحاصلخیز تقسیم می‌شوند و ساماندهی آنها باید در دستور کار جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای قرار گیرد.

وی اظهار کرد: آستارا توان بالایی در کاهش تنش های آبی دارد و با شناسایی آب بندان ها، امکان توسعه گردشگری با اقامت شبانه و استفاده از رینگ دور آب بندان برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری وجود دارد.

وی گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و مقرون به صرفه نبودن واردات چوب، ترویج زراعت آن در عرصه‌های ملی ضرورت دارد و اراضی مساعد باید شناسایی شود و استاندار گیلان بر توسعه زراعت چوب در راستای سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی پایدار تاکید دارد.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌ گذاری استانداری گیلان گفت: پنج هزار فرصت شغلی در گیلان شناسایی شده و بیش از ۴ هزار آن در حوزه گردشگری است و کشاورزی، صنعت و خدمات در رده‌های دیگر قرار دارند.

رنجکش اظهار کرد: باید چرخ ۳۱۷ واحد راکد اقتصادی گیلان با برنامه ریزی کارگروه‌های مختلف به حرکت در آید و آستارا دارای ۱۵۷ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری است و به عنوان دروازه کشور، باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هم گفت: ساخت شهرک صنعتی مرزی بین المللی ایران و آذربایجان در آستارا جزو مصوبات سفر رئیس رجمهوری به گیلان است و رونق صنعت باعث تقویت اقتصاد خواهد شد.

 فرهاد دلق پوش افزود: ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی شمال کشور در آستارا پیگیری می شود و کاربری تجاری و صنعتی منطقه ویژه اقتصادی آستارا باید حفظ شود.

فرماندار آستارا هم در این جلسه گفت: از اقتصادی کردن آب بندان ها توسط دفتر اداره کل جذب و امور سرمایه گذاری استانداری استقبال می کنیم و  شیوه نامه ابداعی گیلان برای مدیریت آب بندان ها، با نظر مثبت رئیس جمهوری به استانداران کشور ابلاغ شده است.

حسن رستم زاد افزود: ۱۱ آب بندان آستارا دارای ۲۰۹ هکتار وسعت و چهار و نیم میلیون متر مکعب ظرفیت است و در صورت لایروبی و توسعه، ظرفیت آنها به ۶ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

او ادامه داد: آستارا به دلیل برخورداری از سه مرز آبی، خشکی و ریلی بستر مناسب سرمایه‌گذاری است و باید با برنامه ریزی تخصصی، به مرکز تجارت با کشورهای اوراسیا تبدیل شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.