نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در آئین تجلیل از پیشکسوتان ورزش در سالن اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: جوانان باید اخلاق و منش پهلوانی پیشکسوتان را سرلوحه امور خود قرار دهند.

ولی داداشی اضافه کرد: در سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت های ورزش انجام شده و ایجاد چمن مصنوعی ورزشگاه وحدت و ساخت زمین فوتبال در چهار روستا از آن جمله است. 

وی ادامه داد: هیات های ورزشی، تقویم برنامه های خود را تدوین کنند و استفاده از ظرفیت دستگاه های دولتی و پیوند ورزش و گردشگری در آستارا، برای سرمایه گذاری در این حوزه ضروری است.

مدرس فیزیولوژی ورزشی دانشگاه تهران هم گفت: تغذیه ورزشی مرحله ای از آماده سازی ورزشکاران برای بهترین عملکرد است و وعده های غذایی قبل و بعد ورزش، باید مهم تلقی شود.

امیر الهیار افزود: معده انسان در زمان ورزش نباید غذاهای پرچرب و سنگین نظیر گوشت، شیرینی جات و سرخ کردنی هضم کند و ورزشکاران در زمان نزدیک به فعالیت های ورزشی، از غذا اجتناب کنند.

وی اظهار کرد: علاقه مندان به افزایش حجم عضلات، دو ساعت پس از حرکات ورزشی مقداری کربوهیدرات‌، پروتئین و کمی چربی مصرف کنند و خوردن ماکارونی، نان سبوس‌دار، میوه و ماست برای این هدف مناسب است.

۲۶ مهر تا دوم آبان ماه هفته تربیت بدنی است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۳۷ هیات ورزشی آن ساماندهی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.