به گزارش خبرنگار ایرنا؛ صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی و هنگ مرزی آستارا روز شنبه با آرایش صف های نیروهای نظامی و حضور مسئولان دستگاه های اجرایی در میدان صبحگاه مرزبانی این شهرستان برگزار شد و مسئولان ارشد و اعضای شورای تامین، بعد از بازدید از یگان های مستقر در میدان، در جایگاه ویژه قرار گرفتند.

 امام جمعه آستارا در این آئین، هفته نیروی انتظامی را به سبزپوشان امنیت آفرین این نیرو و مرزبانان همیشه بیدار این شهرستان تبریک گفت و مردمداری را از ویژگی بارز آنها دانست.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا سالم و امین بودن، سرعت عمل و ورود به هنگام به قضایا و رعایت ادب و تواضع به مردم را برای نیروهای انتظامی ضروری شمرد و در عین حال، بر اقتدار و توانمندی روزافزون آنها تاکید کرد.

وی ادامه داد: اعمال قانون با بی احترامی تفاوت دارد و نیروهای انتظامی باید با تاسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دیانت، اقتدار، هوشیاری و هوشمندی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

فرماندار آستارا نیز در این آئین گفت: این شهرستان از مرزهای آبی و خاکی برخوردار است و امنیت و آرامش در نقاط مرزی، جز با تلاش شبانه روزی و بیداری نیروهای انتظامی و مرزبانی فراهم نمی شود.

حسن رستم زاد افزود: تلاش پلیس فتا در فضای مجازی مناطق مرزی حائز اهمیت است و در شهرستان مرزی آستارا نیز تلاش چشمگیر دارند و ناجا مظهر اقتدار، اخلاق و قانونمندی است.

وی ادامه داد: مردم نسبت به نحوه برخورد نیروهای انتظامی قضاوت می کنند و با توجه به مردمی بودن این نیرو، انتظار دارند در کنار اعمال قانون، مردمداری و اخلاق مداری را در نیروی انتظامی شاهد باشند.

فرماندار آستارا با اشاره به ورود زائران خارجی اربعین از مرز این شهرستان برای عزیمت به کربلا، حفظ نظم و امنیت پیاده روی اربعین حسینی را خاطرنشان شد و از تلاش نیروهای انتظامی و مرزبانی در این راستا قدردانی کرد.

شعرخوانی و تجلیل از تعدادی فرماندهان و بازنشستگان نیروی انتظامی و مرزبانی از دیگر بخش های صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی و هنگ مرزی آستارا بود و مسئولان در پایان این آئین، کلنگ ساخت ساختمان ستاد نیروی انتظامی آستارا را در محوطه مقر فرماندهی این نیرو به زمین زدند.

۱۱ تا ۱۷ مهرماه به نام هفته نیروی انتظامی است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.