علی رضا ملکی نژاد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خط قرمز شرکت آب و فاضلاب، سلامت آب شرب و میزان کلر آب شهر آستارا متعادل است و باکتری های مرده در اثر کلر و رسوبات ته نشین در شبکه توزیع، با گشودن شیرهای تخلیه شسشتو می شوند.

وی ادامه داد: آب شهر لوندویل از شهر آستارا مستقل است و از دو حلقه چاه تامین می شود و در فصل تابستان به لحاظ افزایش مصرف و حضور گردشگران، یک حلقه چاه نیز اجاره و به شبکه توزیع آب لوندویل متصل می کنیم.

وی اظهار کرد: آب چاه به تصفیه خانه نیاز ندارد اما برای تضمین سلامت و کیفیت آب شهر لوندویل، از فیلتر استفاده می کنیم و ماسه دهی چاه ها که گاه در شبکه توزیع مشاهده می شود، دلیل بر آلودگی آب نیست.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا بر مصرف بهینه و مدیریت مصارف آب با خودداری از شستشوی حیاط، ماشین، فرش و آبیاری مزارع تاکید کرد و سرانه مصرف روزانه آب را در جهان ۱۲۰ لیتر، در ایران ۱۵۰ و در آستارا ۱۸۰ لیتر اعلام کرد.

ملکی نژاد افزود: تفاوت قابل توجه سرانه مصرف آب در آستارا با ایران و جهان، ضرورت صرفه جویی و بازنگری در مصارف شهروندان را مشخص می کند و با توجه به گردشگرپذیر بودن آستارا، مصرف بهینه برای جلوگیری از افت فشار شبکه توزیع ضروری است.

او هزینه تولید هر لیتر آب را ۱۰ هزار ریال، بهای فروش آن را در شهر چهار هزار ریال و تعداد مشترکان شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا را ۳۳ هزار مشترک اعلام کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش مرکزی و لوندویل و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.