سید رضا میرنظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود ۶ سال قبل از سوی واحد بهداشت محیط وزارت بهداشت و درمان به علت فعالیت هایم در راستای کاهش مصرف دخانیات، مورد تقدیر قرار گرفته و برای عضویت به جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در تهران معرفی شدم.

وی ادامه داد: طی این سال ها ۱۵۰ شهروند غیر سیگاری به عضویت جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در آستارا درآمده و کارت عضویت دریافت کرده اند و آنها غیرسیگاری و از طبقات مختلف مردم نظیر مسئولان اداره ها، نخبگان، ورزشکاران، بازاریان، فرهنگیان، هنرمندان و خبرنگاران هستند و به صورت افتخاری فعالیت می کنند.

وی افزود: حدود ۲۰ نفر از اعضای جمعیت را بانوان و بقیه را آقایان تشکیل می دهند و با توجه به تاثیر سیگار مادران باردار به جنین، از بچه ها نیز برای عضویت در جمعیت نام نویسی می کنیم تا والدین سیگاری با درک حساسیت موضوع، مصرف سیگار ار کاهش دهند.

میرنظری گفت: تعدد قلیانسراها و استعمال راحت آن در گردشگاه های آستارا به معضلی در این شهرستان تبدیل شده و از نظر ما سیگار و قلیان، دروازه ورود به اعتیاد است و برای مقابله با این مشکل و تاثیرگذاری بیشتر به شهروندان و گردشگران، پیگیر گشایش دفتر جمعیت در آستارا هستیم و مکاتباتی صورت گرفته است.

نماینده و همکار جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در آستارا افزود: تاکنون با فعالیت این جمعیت، قلیانسراهای متعددی از مقابل حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع)، دانشگاه، مدارس توحید و ۱۵ خرداد برچیده شده است.

میرنظری بیان کرد: متاسفانه برخی مواقع مقاومت هایی نیز در مقابل ما صورت می گیرد و به عنوان مثال، قلیانسرای نزدیک مدرسه پرندخت که با اصرار و پیگیری مستمر جمعیت، تعطیل شده بود، بعد از ۱۵ روز تعطیلی دوباره بازگشایی شد.

او اظهار کرد: در فضای مجازی نیز با استفاده از شبکه های اجتماعی برای افزودن به اعضای جمعیت و تاثیرگذاری بیشتر در جامعه تلاش می کنیم و همراهی رسانه ها و نخبگان، ما را در رسیدن به هدف های متعالی کمک می کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.