به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا شامگاه شنبه در این همایش در دفتر خود گفت: رمضان، بهترین ماه خودسازی است و مردم از این فرصت به خوبی استفاده کنند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: ترجمه و تفسیر قرآن از جذابیت و تاثیر بیشتر برخوردار است و علمای دین، قرآن را محور سخنرانی ها قرار داده و به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بپردازند.
وی ادامه داد: تقویت روحیه انقلابی به خصوص در بین جوانان، ضروری و وحدت در برابر دشمنان اسلام واجب است و عالمان دین با تبیین منویات مقام معظم رهبری، وحدت آفرین باشند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا نیز در این آئین گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت تبلیغ احکام و آموزه های دینی است و خوشبختانه در آستارا با حضور پرشور علمای شیعه و سنی، گام های بلندی در تبیین دین و ارزش های الهی برداشته می شود.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی افزود: استقامت در تبلیغ، خوش خلقی و مطالعه دینی و فقهی از ویژگی های مبلغان است و علمای دین در برابر هجمه فضای مجازی و مسائل نوظهور در زندگی جوانان، به علم روز مجهز شوند.
حجت الاسلام شیخ جابر عباداللهیان امام جمعه اهل سنت روستای عنبران آستارا هم بیان کرد: وظیفه ما حفظ وحدت و انتقال ارزش ها به آیندگان است تا انقلاب از آسیب و گزند بدخواهان در امان باشد.
وی افزود: دین اسلام برگرفته از مفاهیم عمیق قرآنی و فرهنگ و ادبیات ما گنجینه تمام نشدنی صلح و صفاست و خشونت و جنایت در اسلام جایگاهی ندارد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و 14 درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.