به گزارش خبرنگار ایرنا، جش نیکوکاری رویدادیست که هر ساله در اسفندماه و در آستانه سال نو، با هدف نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری، بسیج عمومی در تامین مایحتاج خانواده ‌های نیازمند و کمک به تحکیم بنیان خانواده ‌های محرومان با جمع‌ آوری هدایا و کمک ‌های مردمی و توزیع آنها در میان محرومان برگزار می شود.
این رویداد ملی با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره) با نام (جشن نیکوکاری) برگزار می شود و کمیته امداد امام (ره) پس از جمع آوری هدایای مردمی اعم از وجوه نقدی و کالایی اقدام به توزیع آنها در بین محرومان در اسرع وقت می کند.
در برگزاری این جشن، مردم در برابر نیازهای همنوعان خود بی تفاوت نیستند، بلکه به یاری محرومان و نیازمندان می شتابند، برگزاری جشن نیکوکاری و دعوت از مردم برای شرکت در این جشن بزرگ، کار زیبا و فرصت مغتمی برای همدلی با نیازمندان و تامین بخش کوچکی از نیازهای آنها است.
جشن نیکوکاری و کمک به همنوع تجلی عشق و علاقه به همنوع است، مردم گیلان همگام با مردمان سایر استان ها، برای تقسیم شادی های خود در آستانه نوروز در این جشن نیکوکاری شرکت می کنند و با کمک خود به یاری نیازمندان می شتابند، این جشن علاوه بر برپایی پایگاه هایی در سطح شهر، در مدارس نیز برگزار می شود، در برگزاری این جشن در واحدهای آموزشی، دانش آموزان نیز به یاری هم سن و سال های بی بضاعت خود می شتابند.
در مدارس پاکت های هدیه به منظور کمک دانش آموزان به هم سن و سال های بی بضاعت شان در بین آنان توزیع می شود و هر دانش آموز بنا به خواست خود مبلغی برای کمک در پاکت می گذارند و به مدیر مدرسه تحویل می دهد و اینگونه در آستانه نوروز، شادی خود را با هم نوع تقسیم می کند.
گرچه این جشن ها در ترویج فرهنگ نوعدوستی و کمک به هم نوع در بین دانش آموزان بسیار موثرست، اما خوب است که به فرزندانمان از همان بچگی بیاموزیم که نیکوکاری و مهربانی به همنوع زمان ندارد، همیشه بایستی به فکر اطرافیان خود باشیم.
در پیاده راه فرهنگی رشت نیز امروز (پنجشنبه) به مناسبت ایام نیکوکاری جشنی با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برگزار شد و مردم با حضور و استقبال از این جشن به یاری هنموعان خود شتافتند.
جشن نیکوکاری امسال با شعار عیدی برای همه در گیلان از روز گذشته (چهارشنبه) با برپایی 110 پایگاه مردمی در استان آغاز شده و به مدت سه روز برگزار می شود، مردم نوع دوست گیلان در جریان برگزاری جشن نیکوکاری در سال گذشته، دو میلیارد و 450 میلیون تومان کمک کردند.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر، 116 هزار و 400 خانوار در استان گیلان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
14 اسفند، در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز احسان و نیکوکاری نام گرفته است، از سال 1369 هر سال در اسفند ماه و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار کشور ما همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری در 14 اسفند در همایشی عظیم که تبلور نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی آنان است دست های پر محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده های نیازمند و کودکانشان می کشند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.