به گزارش خبرنگار ایرنا مصطفی سالاری روز پنجشنبه در نشست با بانوان فعال در عرصه مدیریتی استان اظهار داشت: دولت دوازدهم به زنان توجه ویژه ای داشته تا آنجا که در پست های مدیریتی و حساس از کارکرد و توان آنان بیش از پیش استفاده شده است.
وی با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت بانوان در اداره امور جامعه محدود به مناصب دولتی نیست اظهار کرد: نقش بانوان در حوزه تشکل های مردم نهاد و فعالیت اجتماعی و ... مناسب و پررنگ است .
سالاری با بیان اینکه بانوان 50درصد جامعه را تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: باید فرصت برابر برای پذیرفته شدن زنان در مناصب مختلف فراهم شود.
استاندار گیلان با اشاره به بخشنامه استفاده 30درصدی از ظرفیت بانوان بیان کرد: در حال حاضر 14نفر در پست های مدیریتی مشغول به فعالیت هستند که 11نفر از این تعداد در طول یک سال و نیم گذشته منصوب شدند.

**انتصاب یک بانوی دیگر در پست های مدیریتی گیلان
وی با بیان اینکه استان گیلان در انتصاب بانوان برای پست های مدیریتی پیشروست ، از انتصاب یک بانوی دیگر در پست های مدیریتی خبر داد و گفت: ایجاد فرصت برابر برای فعالیت زنان و مردان به عنوان یک سیاست جدی در گیلان دنبال می شود.
وی بر لزوم اجرای طرح نظارت مردم بر دولت از طریق سازمان مردم نهاد تاکید کرد و افزود: بانوان در تحقق این امر نیز می توانند اثرگذار باشند.
سالاری یادآور شد: نظارت به معنای مداخله گری نیست بلکه ایجاد ارتباط موثر بین مردم و دولت و نظارت بر حسن انجام کار تا رسیدن به نقطه مطلوب است.
استاندار گیلان ایجاد اشتغال زنان را مورد بحث قرار داد و گفت: در این حوزه می توان با ایجاد صندوق هایی تحت عنوان قرض الحسنه نسبت به اعطای تسهیلات برای اجرای مشاغل کوچک همچون صنایع دستی،بسته بندی محصولات کشاورزی،عرضه خوراک محلی و سنتی اقدام کرد.
استاندار گیلان ضمن تاکید بر لزوم توجه به نشاط اجتماعی بانوان به لزوم مهارت آموزی آنان اشاره کرد و گفت: بانوان گیلانی از دیرباز در اقتصاد استان نقش جدی داشته و دارند لذا باید زمینه مشارکت بیشتر بانوان در حوزه اشتغال با توجه با تحولات موجود فراهم شود.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.