به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رستم زاد روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر در شهرداری آستارا افزود: طبیعت، آب و هوای خوب و مطبوع باعث جذب گردشگر به آستارا می شود اما زباله های مبادی ورودی و خروجی شهر، چهره نازیبایی به محیط زیست داده است.
وی اضافه کرد: خط کشی راه ها، رنگ آمیزی جداول و مدیریت پسماند با همکاری اداره راهداری و حمل نقل جاده ای و پلیس راهور در آستانه تعطیلات نوروز اهمیت دارد و تلاش های شهرداری آستارا جهت زیباسازی این شهر گردشگرپذیر قابل تقدیر است.
وی بیان کرد: شهرداری آستارا باید برای ساماندهی تبلیغات محیطی تدابیر ویژه بیاندیشد و راه اندازی تابلوهای الکترونیکی، گامی برای جلوگیری از نصب بنر و سد معبر است.
رستم زاد افزود: مردم آستارا به لحاظ فرهنگ غنی، در طرح های اجتماعی مشارکت می کنند و دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت سمن های فعال در حوزه محیط زیست و فرهنگ استفاده کنند.
شهردار آستارا هم گفت: شهرداری در سال گذشته با پوشش بیش از 70 درصد خانوارها در طرح تفکیک زباله از مبدا، رتبه نخست اجرای این طرح را در استان گیلان کسب کرد.
جواد معیتی افزود: احساس مسئولیت و مشارکت مردم در پاکیزگی خیابان ها و معابر شهر مهم است و امیدواریم گردشگران نوروزی نیز به این امر توجه کنند.
شهرستان گردشگرپذیر بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و روزانه حدود 120 تن زباله در آن تولید و در نزدیکی دریای خزر دفن می شود.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.