مجری طرح تفکیک زباله از مبدا در آستارا روز جمعه در آئین تجلیل از سفیران پاک در سالن روباز ساحل سفیر امید آستارا به خبرنگار ایرنا گفت: خانواده های فعال در این طرح شناسایی و برای تشویق آنها، بیمه نامه حدود 40 خانواده فاقد بیمه منزل صادر شده بود.
عباس خیام افزود: با توجه به تاثیر فرزندان بر والدین و حرف شنوی پدر و مادرها از آنها، با فعالیت یکصد نوجوان به عنوان سفیران پاک، بازوی جدید کاری به شرکت امیران پاک آستارا اضافه شده و در ترویج فرهنگ نظافت شهر و محیط موثر است.
وی اظهار کرد: با وجود تولید روزانه حدود 100 تن زباله در آستارا، هشت هزار و 813 خانوار در این شهرستان در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا همکاری می کنند و شرکت امیران پاک، منازل فعالان آنها را در برابر آتش سوزی و سیل بیمه می کند.
پیشتر جواد معیتی شهردار آستارا از بیمه رایگان منازل مشترکان فعال در تفکیک زباله از مبدا، با هدف تشویق آنها به همکاری بیشتر با این طرح خبر داده بود. شهرداری آستارا به مدت دو سال متوالی با پوشش 80 درصد خانوارها در طرح تفکیک زباله از مبدا، رتبه نخست اجرای این طرح را در استان گیلان دارد.
در آئین تجلیل از سفیران پاک، هدایا و کیسه های زباله به نوجوانان مروج پاکبانی داده شد تا با مشارکت خانواده ها، به پاکسازی نوار ساحلی اقدام کنند.
شهرستان گردشگرپذیر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، به علت حضور مستمر گردشگران، از انباشت زباله در نوار ساحلی و تفرجگاه ها رنج می برد و تلاش سازمان های مردم نهاد نظیر شرکت امیران پاک و گروه های طرفدار محیط زیست برای ترویج فرهنگ پاکبانی ادامه دارد.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.