جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان به ریاست سرپرست فرمانداری لاهیجان و مسئولان اداره ها و دستگاه های شهرستان تشکیل شد و امکانات و تجهیزات برای کمک به حوادث احتمالی در فصل زمستان مورد بررسی قرار گرفت.
تدارک برای پخت نان، دوگانه سوز کردن نانوایی ها ، چاره اندیشی برای باز کردن راه ها ، سوخت رسانی و جلوگیری از قطعی برق از جمله اقداماتی است که مدیران شهرستان آنها را در دستور کار قرار داده اند.
به گزارش ایرنا سرپرست فرمانداری لاهیجان عصر یکشنبه در این جلسه اظهارداشت: اخیرا یک میلیارد تومان با مدیریت ستاد بحران استان به لاهیجان اختصاص یافته که پروژه های بازسازی و بهسازی سردهنه‌ها، دریچه رودخانه‌ها، بازسازی تاسیسات خسارت دیده آب شرب روستایی شهرستان، بازسازی معابر روستایی، بازسازی شبکه‌ها و تاسیسات آسیب دیده در برق، احداث دیوار حفاظتی خیابان ۲۰ متری خیابان حافظ، تعمیر و راه اندازی ایستگاه‌های پمپاژ و مرمت و بازسازی آب‌بندان‌های روستاها در سطح شهرستان را شامل می شود.
امیر جانبازی گفت: این اعتبارات از محل تملک دارایی سرمایه‌ای توسط ستاد مدیریت بحران شهرستان در بخش پروژه‌های اداره ها آب منطقه‌ای، آبفار، بنیاد مسکن، توزیع برق، شهرداری لاهیجان و جهاد کشاورزی هزینه می شوند.
وی از مسئولان ارگان ها و اداره ها خواست تجهیزات و موضوعات مورد نیاز خود را در این جلسات مطرح کنند و یادآور شد: همه باید پای کار باشند و قبل و بعد از اقدامات پیشگیرانه، شرایط بحرانی را همواره مد نظر داشته باشند.
جانبازی تصریح کرد: در اقدامات پیشگیرانه نسبت به لایروبی رودخانه ها، تعویض کابل های برق و تعمیر وسایل سنگین اهتمام شده و توسط مدیریت شهری نیز اقدامات قابل توجهی در لاهیجان بعمل آمده ضمن اینکه پرسنل شهرداری و دیگر ارگان ها پای کار بوده و در آمادگی بسر می برند.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.