گزارش روز شنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ در این عملیات دام های هوایی شکار پرندگان در روستاهای کورنده، ناصرکیاده پایین و بارکوسرا جمع آوری شد و مأموران توانستند تله های شکار پرندگان شکاری را از روی درختان حاشیه تالاب امیر کلایه جمع آوری کنند.
بر اساس این گزارش؛ معمولا در فصل شکار برخی روستاها شکارچیان با دانه پاشی و ممنوعیت تردد باعث ایجاد فضای امن باعث جذب پرندگان می شوند و بعد از آن با دام گذاری به شکار پرندگان می پردازند که در همین راستا اداره حفاظت محیط زیست به منظور برهم زدن این قرق ها عملیات قرق شکنی را در دستور کار قرار داده و در منطقه اجرا کرد.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی محیط زیست گیلان به ایرنا در راستای سلسله برنامه های آموزشی آشنایی با حیات وحش، کارگاه آموزشی در دبستان علم و دانش لاهیجان برگزار و در این برنامه در خصوص اهمیت حفظ گونه های مختلف حیات وحش به خصوص پرندگان با دانش آموزان صحبت شد.
اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان در نظر دارد طی سال جاری موضوع آموزش را در مدارس حاشیه تالاب امیرکلایه یا مدارسی که در روستاهایی که صید و شکار در آنها صورت می گیرد، مورد توجه توجه قرار دهد تا با فرهنگ سازی بین دانش آموزان و انتقال آن به خانواده ها ، باعث حفظ و حراست پرندگان شوند.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
تالاب بین المللی امیرکلایه لاهیجان زیستگاه 105 گونه گیاهی و 15 گونه و زیر گونه ماهی است و هر ساله بیش از 136 گونه پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی در این تالاب فرود می آیند. تالاب بین المللی امیرکلایه با مساحت یک هزار و 230 هکتار تنها تالاب گیلان به شمار می رود که آب شیرین دارد و آب آن از چشمه های داخل خود تالاب تامین می شود و از آلودگی ها ، حفظ شده و تمیز و زلال مانده است.
این تالاب در سال 1349 به عنوان منطقه حفاظت شده در شورای عالی محیط زیست کشور تصویب و با توجه به جاذبه‌ها و ویژگی‌های اکولوژیکی ‌آن، در سال 1354 در فهرست 19 تالاب ایران، ثبت بین المللی شد.
تالاب بین المللی امیرکلایه در فاصله 36 کیلومتری شمال شرقی لاهیجان و بین شهرهای لنگرود، لاهیجان و بندرکیاشهر قرار گرفته است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.