مسئول کانون فرهنگی و آموزشی جوانان بسیج آستارا روز دوشنبه در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: در این جشنواره یک روزه 15 نفر حدود 40 نوع غذای محلی آستارا و شهرستان های اطراف را طبخ کردند.
سرهنگ موسی بهرامپور افزود: غذاهای محلی ظرفیت معرفی در کشور دارند و تنوع غذایی عامل جذب گردشگر است.
وی اظهار کرد: شیوه پخت غذاهای محلی در کانون جوانان بسیج آموزش داده می شود و شهرستان های مختلفی در کشور به خاطر غذاهای محلی شهرت یافته اند.
بهرامپور بیان کرد: مسئولان باید جهت ثبت غذاهای محلی آستارا نظیر لونگی و باستیرما در فهرست آثار معنوی ملی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همت کنند و دو هزار و 100 نوع غذا در کشور شناسایی شده است.
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان 170 نوع غذای محلی را در این استان شناسایی کرده که بخش قابل توجهی از آنها در آستارا طبخ می شود.

** کرسی آزاد اندیشی با محوریت بسیج در آستارا برگزار شد
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا کرسی آزاد اندیشی به مناسبت پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج و با موضوع بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت در دبیرستان شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد.
بختیار حیدرنیا مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی آستارا روز دوشنبه در این آئین گفت: انقلاب اسلامی پس از 40 سال به درخت تنومندی تبدیل شده و عظمت آن در جهان آشکار است.
وی افزود: امروز جامعه علمی، پزشکی و مهندسی با تکیه بر تفکر و روحیه بسیجی توانسته اند نام ایران اسلامی را در جهان پرآوازه کنند و دانش آموزان و دانشجویان نیز باید ادامه دهنده این راه باشند.
وی بیان کرد: کار برای رضای خدا، خدمت به مردم و تلاش جهادی برای پیشرفت کشور از خصیصه های تفکر بسیجی است و صاحبان این ویژگی ها بسیجی محسوب می شوند.
29 آبان تا پنجم آذرماه هفته بسیج است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است و 17 هزار دانش آموز در مدارس آن تحصیل می کنند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.