به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز چهارشنبه در این رزمایش در دبیرستان پسرانه امام علی (ع) گفت: دانش آموزان آینده سازان ایران اسلامی هستند و برنامه ها و رزمایش های پدافند غیرعامل، باعث توانمندی و هوشیاری آنان در برابر تهدیدها خواهد شد.
یونس رنجکش افزود: کشور ما همواره توسط دشمنان تهدید شده و پدافند غیرعامل باید برای افزایش توان مقابله با بحران، در طول سال مورد نظر مدیران و برنامه ریزان آموزشی و پژوهشی باشد.
رئیس جمعیت هلال احمر آستارا هم در این رزمایش گفت: این رویداد به منظور آشنایی اعضای کارگروه امداد و نجات با موقعیت های بحرانی و چگونگی مدیریت آنها برگزار و از توان عملیاتی شورای پدافند غیر عامل شامل ادارات و شرکت های فرمانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، آتش نشانی، نیروی انتظامی، فوریت های پزشکی، سپاه و آب، برق و گاز استفاده شد.
حسین خورشیدی افزود: آتش سوزی، نشت گاز، مواجهه با مصدومان فرضی، حرکت در مسیرهای ایمن، برقراری نظم، امنیت و آرامش، اسکان و امداد به آسیب­دیدگان فرضی پیش بینی شده بود و توسط شورای پدافندغیرعامل و با کمک 25 امدادگر اجرا شد.
وی ادامه داد: مربیان امداد، نجات و کمک های اولیه نحوه پناهگیری، خروج اضطراری، تخلیه و اسکان اضطراری را قبل از رزمایش به شرکت کنندگان آموزش دادند و جمعیت هلال احمر آستارا با همکاری آموزش و پرورش برای آموزش امداد و نجات در مدارس آماده است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و 17 هزار دانش آموز در مدارس آن به تحصیل علم مشغول هستند.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.