به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبری پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی این کلانشهر اظهار داشت: برای این تعداد از بیماران خاص شامل دیالیزی، پیوندی، تالاسمی، هموفیلی و ام اس به صورت ویژه خدمات ارایه می شود و هزینه های آنها رایگان است.
وی با بیان این که در زمان حاضر یک میلیون و 300 هزار نفر در استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، افزود: این تعداد در قالب صندوق های کارکنان دولت، روستاییان، ایرانیان، بیمه سلامت همگانی و سایر اقشار شامل خانواده های معظم شهدا، طلاب، مددجویان و غیره تحت پوشش قرار دارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان خاطر نشان کرد: حدود 850 هزار نفر از روستائیان استان گیلان از دفترچه رایگان بیمه سلامت برخوردارند و از خدمات این بیمه بهره می برند.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی نظام در سال 93 و اجرای طرح تحول سلامت به عنوان یک پروژه ملی در کشور تصریح کرد: با اجرای این طرح از سال 93 تاکنون یک هزار و 850 میلیارد تومان برای هزینه های سرپایی و بستری بیماران پرداخت شده است.
وی با تشریح نظام ارجاع و پزشک خانواده اظهار داشت: پزشک خانواده به عنوان مدیر درمان خانواده فعال است ، یک شهروند و یک روستایی نیاز به پزشک خانواده دارد.
وی به فعالیت سامانه 1666 اشاره و خاطر نشان کرد: بیمه شدگان دارای دفترچه بیمه سلامت در صورت سئوال، انتقاد و پیشنهاد می تواند با این سامانه تماس بگیرد.
615 پزشک عمومی ، 354 پزشک متخصص و 40 پزشک فوق تخصص با بیمه سلامت استان همکاری دارند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.