به گزارش خبرنگار ایرنا پاشا سماپور روز پنجشنبه در جلسه شورای اسلامی شهرستان آستارا در محل این نهاد افزود: اعتبارات اختصاص یافته به شوراهای بخش های مرکزی و لوندویل باید در عمران و آبادانی روستاها صرف و از هزینه های غیرضروری پرهیز شود.
وی بیان کرد: کمیته تطبیق منابع و مخارج مالی در شوراهای بخش فعال شده است و این شوراها مطابق قانون باید با شورای شهرستان به عنوان نهاد بالا دستی همکاری کنند.
وی همچنین از شوراهای بخش خواست، تصویب طرح های عمرانی، فرهنگی و خدماتی را به ویژه در مناطق محروم در دستور کار خود قرار دهند.
سیاوش عباداللهیان رئیس شورای اسلامی بخش لوندویل نیز در این جلسه گفت: بدهی این نهاد در دوره قبل، 290میلیون ریال بود و شورای فعلی، 80 میلیون ریال آن را پرداخت کرده است.
وی افزود: متاسفانه لوندویل باوجود جاذبه های طبیعی نظیر آبشارهای کوته کومه و میه کومه، ناشناخته است و شورای اسلامی این بخش، توسعه راه های روستایی را با همکاری دولت پیگیری می کند.
وی بیان کرد: بهسازی روستای میه کومه برای تسهیل تردد اهالی، جزو برنامه های شورای بخش لوندویل است و به جذب و ماندگاری گردشگران کمک خواهد کرد.
فرزاد آموزش نیا رئیس شورای بخش مرکزی نیز در این جلسه جمع آوری پسماند روستاهای حیران، کشفی و بی بی یانلو با تامین خودروی مخصوص، زیرسازی راه روستاهای بیجاربین و آقچای و حفر چاه های عمیق تقویت آب در روستاهای بیجاربین و عباس آباد را از اقدامات این نهاد برشمرد.
شهرستان آستارا با 91 هزار جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.