به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ جهانبخش آرمان روز پنجشنبه در بازدید از موکب زائران خارجی اربعین در پایانه مرزی آستارا افزود: این داروها در غرفه بهداشت و درمان موکب پایانه مرزی با نظر پزشک و به صورت رایگان توزیع می شود.
وی افزود: درمانگاه سیدالشهدا سپاه آستارا نیز 2 پزشک عمومی و یک دستگاه آمبولانس را برای خدمت به زائران در پایانه مرزی و حرم امام زادگان این شهرستان مستقر کرده است.
وی بیان کرد: روزانه صبحانه، نهار و شام حدود 2 هزار زائر خارجی، توسط سپاه آستارا پخت و توزیع می شود و یک هزار تخته پتو برای اسکان موقت آنها به ستاد اربعین این شهرستان تحویل داده شده است.
فرمانده سپاه آستارا ادامه داد: 10 چشمه سرویس بهداشتی در محوطه پایانه مرزی برای زائران خارجی راه اندازی شده و به منظور ارتقای کیفیت خدمات، کمک های نقدی خیران توسط 60 پایگاه مقاومت آستارا جمع آوری می شود.
آرمان بیان کرد: حضور زائران خارجی اربعین حسینی در این شهرستان، فرصت انتقال فرهنگ و شعائر اسلامی است و دستگاه های متولی، از این موقعیت برای ترویج دین استفاده کنند.
2 هزار و 957 زائر خارجی برای عزیمت به کربلا از مرز آستارا به ایران وارد شده اند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه 800 هزار گردشگر از مرز آن تردد می کنند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.