به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه موقت آستارا روز یکشنبه در این آئین معنوی در مسجد جامع روستای گیلده آستارا گفت: شهدا مروجان ارزش های دینی و سرمایه های ماندگار نظام و انقلاب هستند و گرامیداشت نام و یاد شهدا، زیباترین عبادت الهی و قدردانی از فداکاری این عزیزان است.
حجت الاسلام ناصر صالحی افزود: شهدا امنیت، آسایش و اقتدار را برای کشور به ارمغان آوردند و حضور ما در گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان در واقع نوعی ادای دین به آنهاست.
وی با گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی اهواز، اضافه کرد: دشمنان در خیال خودشان می خواستند در هفته دفاع مقدس نمایش اقتدار ایران اسلامی را به هم بزنند ولی این حادثه ذره ای در انسجام، عزت و قدرت کشور ما خلل ایجاد نخواهد کرد.
وی ادامه داد: ملت ایران با تاسی از فرهنگ عاشورا زیر بار ذلت و خواری نرفته و استکبار جهانی و برخی کشورهای منطقه در مقابل فرهنگ شهادت، شکست های سختی متحمل شده اند.
امام جمعه موقت آستارا بیان کرد: شهدا محور وحدت، انسجام و همبستگی آحاد جامعه هستند و برگزاری یادواره های شهدا نقشی مهم در این زمینه دارد.
صالحی افزود: با توجه به شرایط پیش آمده و به راه افتادن جنگ اقتصادی علیه ایران، ایجاد وحدت و همبستگی در جامعه بسیار ضروری و مهم است.
مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهدای اسلام از دیگر بخش های این آئین بود.
آستارا 166 شهید را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.
*** عزاداری خیابانی در آستارا برگزار شد
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا عزاداری خیابانی کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح این شهرستان روز یکشنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس و دهه دوم ماه محرم برگزار شد.
شرکت کنندگان در این آئین از مقابل سپاه تا مصلی آستارا به عزاداری پرداختند و برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع احسان و نذورات از جمله بخش های این برنامه بود.
31 شهریور تا ششم مهر ماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 17 درصد جمعیت این شهرستان را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهد.
7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.