به گزارش خبرنگار ایرنا ابوالقاسم یوسفی نژاد روز چهارشنبه در آئین کلنگ زنی محوطه سازی اداره کل گمرک آستارا افزود: راه آهن آستارا اثرات مثبتی در اقتصاد دارد و امسال، 48 هزار و 674 تن کالا از خط ریلی این شهرستان به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان صادر شده است.
وی بیان کرد: در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید سامانه گمرکی در گمرک آستارا راه اندازی و ساختمان گمرک در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا دایر شده و اتصال این منطقه به باراندار راه آهن این شهرستان با کمک استانداری گیلان پیگیری می شود.
وی ادامه داد: امکان توسعه خدمات گمرک با همکاری سازمان های متولی وجود دارد و در سال های 2017 و 2018، گمرک ایران از نظر مبارزه با قاچاق مواد مخدر، از سوی سازمان جهانی گمرک رتبه برتر را به خود اختصاص داد.
یوسفی نژاد گفت: سامانه جامع گمرکی با هدف مبارزه فراگیر و پایدار با قاچاق کالا، به طرح ملی تبدیل می شود تا منویات رهبر معظم انقلاب در مبارزه جدی و اصولی با قاچاق عملیاتی شود.
ناظر گمرکات گیلان افزود: فعالیت گمرک آستارا از اردیبهشت امسال شبانه روزی شده و برای رفاه کارکنان این اداره کل، مجوز ساخت 20 واحد مسکونی صادر شده که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.
یوسفی نژاد بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال 318 هزار و 240 تن کالا به ارزش 158میلیون و 193هزار و 437 دلار از گمرکات گیلان به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، اوکراین، عراق، قزاقستان، افغانستان ،گرجستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.
ناظر گمرکات گیلان ادامه داد: بیشتر کالاهای صادراتی محصولات معدنی، نباتی، سبزیجات، میوه، شیشه، صنایع غذایی، نساجی و پلاستیکی بوده و در مقایسه با چهار ماه نخست سال قبل، از نظر وزن 136 درصد و باز نظر ارزش دلاری 73 درصد افزایش داشته است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کنند.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.