به گزارش ایرنا از استانداری سید مناف هاشمی عصر سه شنبه اظهار داشت: در ماه های اخیر برنامه های موثری در حوزه سرمایه گذاری، رونق تولید، توسعه اشتغال روستایی و فراگیر اجرایی که این اقدامات منجر به کاهش 4.8 درصدی نرخ بیکاری استان از بهار 96 تا بهار 97 شده است.
وی اضافه کرد: توجه به مقوله گردشگری و اقتصاد گردشگری که از موضوعات اصلی توسعه استان است در بهار سال جاری توانست موجب افزایش گرایش گردشگران به گلستان شود و ضمن رونق اقتصادی زمینه کاهش بیکاری را نیز فراهم آورد.
به گفته وی، بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری استان نشان می‌دهد که این شاخص نسبت به بهار سال گذشته 4.8درصد و نسبت به زمستان 2.2 درصد کاهش داشته است.
هاشمی گفت: با بررسی و تجزیه وتحلیل یافته های طرح نیروی کار در گلستان و کشور، نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت 10 ساله و بیشتر در استان 40.7درصد بوده در حالی که در کشور این شاخص 41.1 درصد است.
گلستان از نظر شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در جایگاه 19 کشور قرار دارد.
استان مرزی و شمالی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 33 نقطه شهری و 1075 روستا زندگی می کنند، پایه اقتصاد استان بیشتر بر محور کشاورزی استوار بوده و صنعت کمتر در گلستان رشد کرده ،هم اینک یکی از مشکلات در حوزه اشتغال بحث بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی است.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.