براساس اعلام روز سه شنبه این اداره کل به ایرنا، عبدالرحیم لطفی اظهار کرد: در این عملیات مشارکتی 124هزار اصله نهال مثمر در سطح 400 هکتار در حوزه شهرستان های مینودشت، آزادشهر، گالیکش و رامیان کشت شده است.
وی گفت: همچنین با توجه به نیاز آبی کم و درآمدزایی گل محمدی برای جوامع محلی، کاشت آن با استقبال مواجه و سال گذشته هفت هزار اصله گل محمدی درسطح 40 هکتار غرس شد.
لطفی با یادآوری اهمیت توسعه کشت گیاهان علوفه ای در راستای تعلیف دام و افزایش پوشش سبز، افزود: حدود هفت تن بذر یونجه طی سال گذشته در بین جوامع محلی توزیع و در سطحی معادل 260 هکتار کشت شده است.
وی با بیان اینکه هرساله براثر جاری شدن سیل شاهد بروز خسارت به بخش های مختلف هستیم، گفت: اقدام های بیولوژیک در کنار انجام طرح های آبخیزداری باعث افزایش پوشش گیاهی و کاهش خسارت سیل می شود.
براساس آمارهایی که ارائه می شود در استان گلستان حدود 40 رودخانه جاری است که در چهار حوضه بزرگ اترک، گرگان رود، قره سو و خلیج گرگان توزیع و شبکه جریان آب های سطحی را تشکیل می دهد.
همچنین حوزه منابع طبیعی استان مرزی و شمالی گلستان افزون بر یک میلیون و 400 هزار هکتار اراضی ملی شامل 452هزار هکتار جنگل، 862 هزار هکتار مرتع، 26 هزار هکتار زمین های ساحلی و 62 هزار هکتار موات و نیز اراضی بیابانی و یا در معرض آن است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.