به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی دهرویه روز سه شنبه در جشن روز پناهنده در گرگان بدون بیان آماری، تعداد اتباع غیرمجاز این کشور را در استان زیاد بیان کرد و افزود: برای افراد دارای مجوز در حوزه معیشت، بهداشت و درمان و توانمندسازی برنامه ریزی شده که از مرداد ماه اجرایی می شود و اتباع ساکن استان تا پایان تیرماه باید مدارک اقامتی خود را تمدید کنند.
به گفته وی؛ اتباع متقاضی کار نیز باید با ارائه مدارک قانونی مجوز اشتغال بگیرند.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین استانداری گلستان افزود: برخی زمینه های خدمت رسانی به اتباع مانند بیمه سلامت فراهم شده که آنها نیز مانند ایرانیان می توانند با تعرفه های اندک و دولتی از این خدمات استفاده کنند.
وی تصریح کرد: در بحث آموزش و پرورش تمامی مدارس استان آمادگی پذیرش دانش آموزان اتباع مجاز را دارند.
دهرویه با اشاره به اینکه نگاه ویژه به خدمت رسانی به اتباع و مهاجرین داریم، اضافه کرد: خدمات ما به این گروه از افراد جامعه بنا به اظهارات مقامات بین الملل در جهان بی نظیر است.
** جمهوری اسلامی برای رفع مسائل پناهندگان اهتمام دارد
به گزارش ایرنا معاون اجرایی دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در مشهد نیز گفت: روز پناهنده یادآور همراهی جامعه جهانی با پناهندگان است.
نفیسه معمارپور افزود: اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری روز پناهنده نشان از توجه و احترام این کشور به پناهندگان و مسائل مربوط به آنها دارد.
وی به دستاوردها و خدمات مشترک کمیساریا و اداره امور اتباع گلستان در حوزه های بهداشت، آموزش، معیشت و خدمات حقوقی اشاره کرد و گفت: همزیستی مسالمت آمیز و ادغام موثر پناهندگان در جامعه گلستان مثال زدنی است و نشانه مدیریت بهینه اداره کل امور اتباع و مسولان این استان است.
معمارپور همچنین اظهار کرد که امید داریم تا راه حل های پایدار از جمله بازگشت داوطلبانه مهاجرین و اتباع اجرایی شود و پناهندگان از توانمندی کسب کرده در ایران برای کمک به کشور خویش استفاده کنند.
در این جشن برنامه های موسیقی، شعر، سرود و نمایش توسط گروه های ایرانی و افغانستانی اجرا و حجت الاسلام محمدی از روحانیون افغان نیز سخنرانی کرد.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.