به گزارش خبرنگار ایرنا سعید مازندرانی روز دوشنبه در شورای اداری شهرستان گرگان، اظهار کرد: سالانه 20 هزار نفر به بیکاران استان افزوده می شود.
وی تعهد ایجاد فرصت های اشتغال در گلستان را برای سال جاری 30 هزار شغل اعلام کرد و افزود: سال قبل تعهد استان 19هزار و 400 فرصت شغلی بود که با تلاش دستگاه برای 21 هزار و 160 نفر اشتغال ایجاد شد.
مدیر کل تعاون گلستان اضافه کرد: از فرصتی که دولت تدبیر و امید با تامین تسهیلات در حوزه های مختلف اشتغال ایجاد کرده باید استان برای کاهش نرخ بیکاری بهره مند شود.
وی از مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستانها به ویژه گرگان خواست که تلاش برای فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان جویای کار را افزایش دهند.
به گفته وی؛ دولت برای ایجاد فرصت های شغلی در قالب اشتغال روستایی، اشتغال فراگیر، مشاغل خانگی و کارورزی منابع مالی در نظر گرفته و به استانها از جمله گلستان اختصاص داده است.
مازندرانی افزود: گلستان برای ایجاد فرصت شغلی از سوی دستگاه ها محدویت منابع بانکی ندارد ،ولی مشکل اصلی در اطلاع رسانی برای اقدام موثر داریم که حل آن ضروری است.
وی ادامه داد: بیشتر طرح های متقاضی استفاده از وام در بخش دامداری است ،اما می توان ظرفیت های اشتغال استان را در حوزه سلامت، ورزش جوانان در روستاها، گردشگری، صنایع دستی و شیلات نیز توسعه داد.
طبق گزارش دستگاه های مرتبط نرخ بیکاری در گلستان سال گذشته 11.7 درصد بود.
به گزارش ایرنا مدیر آموزش و پرورش گرگان هم گفت: 25 درصد از جمعیت دانش آموزی استان در گرگان تحصیل می کنند و تامین امکانات سخت افزاری مدارس این شهرستان نیاز به توجه ویژه دارد.
نصرالله کشیری؛ جمعیت دانش آموزی گرگان را 83 هزار نفر اعلام و خواستار حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توسعه امکانات سخت افزاری مورد نیاز این اداره شد.
وی همچنین اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید 300 کلاس درس در این شهرستان احداث، مدارس دونوبته از 58 به 43 درصد و مدارس تخریبی از 38 درصد به 14 درصد کاهش یافته است.
به گفته وی؛ فضاهای ورزشی مدارس شهرستان نیز از 9 به 11 سانتیمترمربع رسیده است.
وی؛ رشد پوشش تحصیلی و کسب رتبه اول استانی قبولی در آزمون سراسری دانشگاه ها را از جمله موفقیت های این مدیریت بیان کرد.
به گزارش ایرنا فرماندار گرگان نیر بر تلاش بیشتر مسئولان دستگاه های شهرستان درجذب سرمایه گذار و رونق اشتغال تاکید کرد و گفت: این منطقه دارای ظرفیت های خوبی برای ایجاد فرصت شغلی است که باید روش ها در اشتغالزایی بازنگری و تغییر داده شود.
سیدعباس حسینی همچنین از مسئولان دستگاه ها خواست که بسته اقتصادی برای جذب سرمایه گذار تهیه و به فرمانداری ارایه کنند.
وی همچنین از پرهام مقصودلو در کسب عنوان استاد بزرگ شطرنج، پارمیدا محمودیان به عنوان نخستین بانوی ایرانی شرکت کننده در رقابت های وزنه برداری آسیا و نیز کسب سهمیه المپیک جوانان جهان توسط مهدی الفتی؛ ورزشکاران گرگانی قدر دانی کرد.
شهرستان گرگان مرکز استان گلستان افزون بر 500هزار نفر جمعیت دارد.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.