عباس آریانپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع پرونده های وارده در سال گذشته به محاکم قضایی گالیکش شامل دادسرا و دادگاه عمومی و انقلاب، 10 هزار و 460 پرونده مختومه شد.
وی اضافه کرد: در سال گذشته از مجموع 46 هزار و 323 ابلاغیه صادره برای طرفین دعاوی پرنده ها، 15 هزارو 356 برگ آن به صورت الکترونیکی ابلاغ شد که صرفه جویی در وقت و جلوگیری از اطلاله دادرسی از مهمترین مزایای این شیوه ابلاغ است.
آریانپور، عدم مراجعه حضوری مامور ابلاغ به محل سکونت و یا کسب و کار طرفین دعوا پرونده ها و حفظ آبروی آنان و اطلاع رسانی دقیق و بموقع را از دیگر مزایای ابلاغ الکترونیکی ابلاغیه ها دانست و گفت: دراین شیوه زمان دادگاه به صورت پیامکی به اطلاع طرفین دعوا پرونده می رسد.
ییس دادگستری گالیکش همچنین از کسب رتبه سوم استان توسط شورای حل و اختلاف این شهرستان در زمینه ایجاد صلح و سازش و رتبه چهارم استان در تعداد پرونده های وارده و مختومه در سال گذشته خبر داد.
آریانپور گفت: پارسال پنج هزار و 212 پرونده به شورای حل اختلاف گالیکش وارد و پنج هزار و 80 پرونده آن مختومه شد و درمجموع حدود 49 درصد این پرونده ها منجر به صلح و سازش طرفین دعوا شد که 12 درصد بیشتر از سال قبل از آن است.
شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان هم اکنون دارای هشت شعبه فعال حل اختلاف می باشد.
/7418/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.