به گزارش خبرنگارایرنا، در این آیین نماینده مردم شهرستان های مینودشت، گالیکش ، کلاله و مراوه تپه درمجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش های مختلف جشنواره دهستان آقسو کلاله تصریح کرد: این جشنواره علاوه بر نقش عمده ای که در حفظ و احیای آیین های بومی محلی دارد، اتحاد و همدلی ، دوستی ، شور و نشاط بین مردم بخصوص جوانان را رقم زده است.
شهرام کوسه غراوی افزود: شرق گلستان خصوصا دهستان آقسو شهرستان کلاله با طبیعت بی نظیر ، جنگل ها و آبشارهای زیبا، پتانسیل بالایی برای ارتقا به منطقه گردشگری را دارد.
نماینده شرق گلستان در مجلس از مسئولان استان و شهرستان بخصوص مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان خواست، به ظرفیت های گردشگری دهستان آقسو توجه اساسی داشته باشند.
یه گزارش ایرنا، فرماندارکلاله نیز در سخنانی با تبریک مبعث رسول اکرم(ص) اظهار کرد: برگزاری مراسم، جشنواره ها و آیین های بومی در روستاها، علاوه برمعرفی ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی و اجتماعی، فضایی از نشاط و شادابی را برای مردم به ارمغان می آورد.
محمد حمیدی با اشاره به برگزاری نوروزگاه، جشنواره ها و آیین های بومی محلی روستایی در ایام تعطیلات سال نو گفت: در نوروزگاه روستای تمرقره قوزی و جشنواره ها و آیین های بومی محلی کلاله با حضور و استقبال انبوه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی مسئولان و مردم منطقه برگزار شده بود، استعدادها، توانمندی ها و ظرفیت های شهرستان کلاله درقالب غرفه ها و نمایشگاه های مختلف عرضه شده بود.
فرماندار کلاله به اعتبارات اشتغالزایی اختصاص یافته به این شهرستان اشاره کرد و گفت: متقاضیان اجرای پروژه های اشتغال و کارآفرینی، طرح ها و برنامه های خودرا به دستگاه های اجرایی مرتبط و یا کارگروه اشتغال شهرستان ارائه نمایند.
در جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی دهستان آقسو در روستای اجن سنگرلی شهرستان کلاله که جمعه شب برگزار شد، چندین برنامه بومی محلی، هنری، فرهنگی و مسابقات ورزشی اجرا و استعدادها و قابلیت های این دهستان درقالب غرفه های مختلف عرضه شد.
شهرستان کلاله با افزون بر 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
7478/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.