حجت الاسلام سیف الله سهرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال طرح آرامش بهاری در 70 بقعه متبرکه استان اجرایی شده است.
وی؛ اسکان 54 هزار زائر در بقاع متبرکه و حسینیه ها، بازدید 27هزار و 572 نفر از خیمه های معرفت، ارائه مشاوره در خصوص وقف، اعتقادات و خانواده به 3 هزار و 393 نفر، برگزاری برنامه برای 15 هزار و 321 کودک و نوجوان در غرفه های کودک، ارائه خدمات درمانی به 128 نفر در ایستگاه های سلامت و اقامه 131 مورد نمازجماعت را از دیگرخدمات در اجرای طرح آرامش بهاری برشمرد.
وی افزود: در اجرای طرح آرامش بهاری 50 مبلغ و مبلغه اعزامی از حوزه علمیه قم و روحانیان بومی استان برای برگزاری نمازجماعت، ارائه مشاوره ، برگزاری مسابقات فرهنگی، قرآنی و نقاشی و پاسخ به سوالات شرعی همکاری دارند.
به گفته وی؛ اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان تا 14 فروردین 97 ادامه دارد.
گلستان دارای 123بقعه متبرکه با 180 امامزاده است که حدود 20 بقعه دارای زیارتگاه، قدمگاه و سقاخانه بوده و سالانه و بویژه در ایام تعطیلات سال نو پذیرای زائران و گردشگرانی از اقصی نقاط کشور هستند.
همجواری کوه، دریا، جنگل، دشت و مزارع سرسبز و طلایی به همراه آثار تاریخی فراوان و هوای مطلوب در آغاز بهار، گلستان را به مقصد بسیاری از گردشگران کشور تبدیل کرده و گذر زائران حرم امام رضا(ع)که مسیر تهران- گرگان- مشهد را انتخاب می کنند نیز بر رونق گردشگری این استان مرزی و شمالی افزوده است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.