به گزارش خبرنگار ایرنا، منوچهر شیبانی شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت روز مهندسی در گنبدکاووس افزود: مهندسان ساختمان باید با استفاده از دانش روز، کیفیت ساختمان ها را بیش از پیش ارتقا دهند تا خسارات این بخش در هنگام حوادث به حداقل برسد.
وی بابیان اینکه رسالت جامعه مهندسی ساختمان در نظارت بر ساخت و ساز بسیار سنگین است، اضافه کرد: رشته مهندسی یک رشته حرفه ای است و باید جایگاه خود را در جامعه تثبیت نماید.
شیبانی با تاکید بر ضرورت نگاه حرفه ای به امور ساخت و ساز و نظارت بر آن از سوی جامعه مهندسی ساختمان تصریح کرد: این جامعه نباید تبدیل به بنگاه اقتصادی شود.
مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در سال های اخیر تعداد زیادی در رشته های مهندسی از مراکز آموزش عالی فارغ التحصیل شدند که با توجه به کاهش ساخت و سازها، این افراد دچار مشکلاتی در اشتغال شده اند.
شیبانی گفت: توجه به رفع مشکلات حوزه نظام مهندسی ساختمان یکی از دغدغه های دولت و سازمان نظام مهندسی است تا جامعه مهندسی ساختمان با آرامش خیال به ارائه خدمات مهندسی بپردازند.
وی افزود: در مقابل این تلاش های دولت، جامعه مهندسی نیز باید با رعایت اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری در ارتقای کیفیت ساختمان ها بیشتر تلاش نمایند.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم از پیگیری های لازم برای رفع مشکلات و چالش های جامعه نظام مهندسی ساختمان توسط دولت خبر داد و گفت: در هفته پیش رو جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی در این خصوص داریم.
شهرام کوسه غراوی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مباحث آموزشی در نظام مهندسی ساختمان برای ارتقای کیفیت ساختمان و افزایش اعتماد مردم افزود: این آموزش ها باید بیشتر متوجه مهندسان جوان که تازه فارغ التحصیل شده اند، باشد.
غراوی اضافه کرد: تلاش می شود با اصلاح قانون نظام مهندسی، سازمان نظام مهندسی مستقل شده و در هر شهری که 500 تا 800 عضو داشته باشد یک تشکیلات نظام مهندسی راه اندازی شود.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه و برخی مسئولان این شهرستان به همراه جامعه مهندسی گنبدکاووس حضور داشتند، از 12 مهندس برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.
پنجم اسفند به عنوان روز بزگداشت خواجه نصیرالدین طوسی دانشمند بزرگ ایرانی و روز مهندسی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و افزون بر دو هزار مهندس ساختمان و گرایش های زیرمجموعه آن دارد.
3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.